Greta?
Jaha, har hon varit igång igen med sitt judehat. Inte förvånad.
Jaha, har hon varit igång igen med sitt judehat. Inte förvånad.
Jag är allt annat än miljöpartist men har ändå svårt att bli arg på lilla Greta. Jag ser en tjej som lider av svår ångest och vi vuxna driver på detta genom att ge henne medial uppmärksamhet.
Det är egentligen inte Greta det är fel på, det är när vi vuxna glorifierar en ung tjej som i själva verket inte mår bra.
Situationen blir heller inte bättre av att sådana dom dig strössla ut ditt missnöje över en ung tjej. Du ger bara mer bränsle till alla som håller på Greta, ni är helt enkelt två parter som vägrar lyssna på varandra.
Jag kan till viss del förstå Gretas agerande. Det finns inget som är så frustrerande att se när politiker ska debattera om att andras åsikter är fel men ingen har någon konkret lösning på hur ett problem ska lösas ;)
Jag har aldrig påstått att vi ska lyssna på henne, jag föredrar att man ignorerar hennes beteende så att vi inte betingar det.
Hon reagerar på positiva och negativa reaktioner. Men jag skulle nog vilja påstå att hon reagerar mest på negativa reaktioner. hon får mer bränsle av det.
Som jag tidigare har nämt, jag ser en sjuk tjej. Tycker lite synd om henne. Det är vi vuxna som förstör Greta.
Jag är mindre bekymrad över Greta faktiskt, jag är mer orolig över våra politiker som håller på att förstöra våran välfärd. Personer som stöttar Greta är miljömuppar själva.
Varför stör du dig så på Greta? Kan inte du också se att det är vi vuxna som triggar igång Greta?
Greta är vuxen vid det här laget, men kan tydligen inte bete sig ansvarsfullt.
Hon är bäst av alla på att engagera unga. Dessutom, vem/vad är bättre än Greta på att representera Sverie i världen? Hon ÄR Sverige. I mångas ögon är hon verklighetens Pippi Långstrump, men sina busiga flätor och sin uppnäsa.
Att grisen tog Greta, det är inte bra för vår image. Free!
Finns unga människor som verkligen vill göra något för en bättre miljö och klimat och Greta ger hela miljörörelsen dåligt rykte genom att ständigt bli gripen samt genom att sprida högerextrema konspirationsteorier.
En exeptionell person som skakade hela världen redan som barn. Nu har hon förlorat fokus och även kredibilitet. Det handlar inte om fakta längre, utan känslor och ideologi. Synd, både för henne och miljö.
Jaha, då släpade de bort Greta från KTH då hon och andra aktivister störde ordningen.
Demonstrera gärna, men stör och förstör inte för andra, så tycker jag.