Inlägg från: Anonym (Tjej-Hitler) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej-Hitler)

Greta?

Jaha, har hon varit igång igen med sitt judehat. Inte förvånad.

• Anonym (Tjej-Hitler)
    Anonym (Frida) skrev 2024-05-12 00:00:22 följande:

Jag är allt annat än miljöpartist men har ändå svårt att bli arg på lilla Greta. Jag ser en tjej som lider av svår ångest  och vi vuxna driver på detta genom att ge henne medial uppmärksamhet. 

Det är egentligen inte Greta det är fel på, det är när vi vuxna glorifierar en ung tjej som i själva verket inte mår bra.

Situationen blir heller inte bättre av att sådana dom dig  strössla ut ditt missnöje över en ung tjej. Du ger bara mer bränsle till alla som håller på Greta, ni är helt enkelt två parter som vägrar lyssna på varandra. 

Jag kan till viss del förstå Gretas agerande. Det finns inget som är så frustrerande att se när politiker ska debattera om att andras åsikter är fel men ingen har någon konkret lösning på hur ett problem ska lösas ;)

Greta är en ungdom utan relevant utbildning. Tycker du vi ska lyssna på henne när hon pratar om jordens förestående undergång?

Hon vill att vi ska känna panik.
  • Anonym (Tjej-Hitler)
    Anonym (Frida) skrev 2024-05-12 00:35:38 följande:

Jag har aldrig påstått att vi ska lyssna på henne, jag föredrar att man ignorerar hennes beteende så att vi inte betingar det.
    Hon reagerar på positiva och  negativa reaktioner. Men jag skulle nog vilja påstå att hon reagerar mest på negativa reaktioner. hon får mer bränsle av det.

Som jag tidigare har nämt, jag ser en sjuk tjej. Tycker lite synd om henne. Det är vi vuxna som förstör Greta.

Jag är mindre bekymrad över Greta faktiskt, jag är mer orolig över våra politiker som håller på att förstöra våran välfärd. Personer som stöttar Greta är miljömuppar själva.

Varför stör du dig så på Greta? Kan inte du också se att det är vi vuxna som triggar igång Greta?

Hon sprider hat, det stör jag mig på. Sprider judehat och polariserar.

Sedan är det synd om henne som blivit hjärntvättad av sina föräldrar som inte låtit henne får vara en vanlig tjej som hänger med sina kompisar, kollar på Youtube-klipp och tramsar och flamsar med sina kompisar som de flesta gör i tonåren.

Det vilar ett stort ansvar på hennes föräldrar. Barn ska få vara barn, inte bli någon s sändebud som framför extrema åsikter.
  • Anonym (Tjej-Hitler)
    Tow2Mater skrev 2024-05-12 01:11:27 följande:

Greta är vuxen vid det här laget, men kan tydligen inte bete sig ansvarsfullt.

Ja och vuxna människor bör man kunna kritisera och behandla som andra vuxna.
  • Anonym (Tjej-Hitler)
    Dr Nail skrev 2024-05-12 08:01:51 följande:

Hon är bäst av alla på att engagera unga. Dessutom, vem/vad är bättre än Greta på att representera Sverie i världen? Hon ÄR Sverige. I mångas ögon är hon verklighetens Pippi Långstrump, men sina busiga flätor och sin uppnäsa. 

Att grisen tog Greta, det är inte bra för vår image. Free!

Gillar din ironi. Hon är en liten tjock tjej-Hitler som sprider konspirationsteorier om judar.

Hon kostar samhället stora summor pengar.
  • Anonym (Tjej-Hitler)

Finns unga människor som verkligen vill göra något för en bättre miljö och klimat och Greta ger hela miljörörelsen dåligt rykte genom att ständigt bli gripen samt genom att sprida högerextrema konspirationsteorier.

• Anonym (Tjej-Hitler)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-12 22:34:46 följande:
    Man kan göra större nytta än att limma fast sig på E4 och  förhindra utryckande ambulanser.
    Snacka om att dra på sig idiotstämpel!
    Det är samtidigt synd om henne som blivit berövad livet som tonåring.
    Tror det hela kan sluta på ett dåligt sätt. Kommer en tid när ingen kommer bry sig om henne.

Först kom COVID-19 och därefter stora krig både här och där, för att vara relevant behöver Greta begå ordningsbrott för att få uppmärksamhet när världens fokus hamnat på annat. Sorgligt.

Hennes villkorliga domar och förfaranden kostar samhället stora pengar som kan användas till annat.

Undrar om Greta funderat på hur hon skulle bli emottagen i Gaza som hon så stark känner för. Kvinnor är knappast uppskattade där.
  • Anonym (Tjej-Hitler)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-05-12 23:57:26 följande:
    Har du fått nog av en så pass ung människa så är du nog lite för engagerad kanske!?

Tänk på att hon har blivit hjärntvättad för att göra det hon gör av sina föräldrar och främst sin pappa.
    Jag tycker lite synd om henne istället. Hon kan inte ha haft det lätt (med sina högutbildade föräldrar) och en farsa som ställt höga krav på henne från ung ålder
    Sen som "äldre" så fick hon ju inte komma hem förrän hon hade gått till fots in till stan och setat på plattan och demonstrerat en hel dag.

Alltid fått ta sig fram "för egen maskin" genom att gå..Från bebis till nu..Ja ok dom har tillåtit henne använda trampcykel och roddbåt, men inget annat..

Bil åkte hon första gången i sitt LIV efter polisen hade plockat henne.😂 
    Så det är ju synd om henne egentligen..
    Ja, främst är det synd om henne. Håller med.
    Media utnyttjar henne för att föra fram sin egen politiska agenda.

Tror hon kommer vara förbrukad om några år och må riktigt dåligt.
    Barn ska få vara barn och inte bli kändisar och vara en del i ett politiskt spel.
  • Anonym (Tjej-Hitler)
    Anonym (Jz) skrev 2024-05-13 22:40:59 följande:

En exeptionell person som skakade hela världen redan som barn. Nu har hon förlorat fokus och även kredibilitet. Det handlar inte om  fakta längre, utan känslor och ideologi. Synd, både för henne och miljö.

Klimatrörelsen har radikaliserats och avhoppare från Fridays For Future använder ord som "sekt" om rörelsen.

Samtidigt bra att folk är ärliga och nu vet vi att Greta sympatiserar med de styrande i Gaza.

Säkert väldigt fina människor där som skulle krama om henne om hon begav sig dit...
  • Anonym (Tjej-Hitler)

Jaha, då släpade de bort Greta från KTH då hon och andra aktivister störde ordningen.
    Demonstrera gärna, men stör och förstör inte för andra, så tycker jag.

Svar på tråden Greta?