Inlägg från: Anonym (Ge upp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ge upp!)

Greta?

Har vi inte fått nog av den människan? Det började med protester och tal och nu med upprepade arresteringar och åtal.
    Ju mindre uppmärksamhet hon får ju mer skit sätter hon sig i.
    Vem skulle stötta henne i detta vansinne?
    Seriös - nä, inte alls

• Svar på tråden Greta?
  • Anonym (Ge upp!)
    Lönnsirap skrev 2024-05-12 14:43:51 följande:

Jag tycker man gör såväl Greta Thunberg som alla andra en björntjänst genom att vifta bort vår demokrati och rätten att protestera och allmänt hänvisa till att hon borde kunna uppföra sig. 

Likaså gör man världen en annan björntjänst om man tittar på henne som en "räddare i nöden" som per automatik alltid har rätt.

Precis som alla andra människor väljer hon själv vad hon lägger sin tid på utifrån vad hon tycker är viktigt. Precis som hon naturligtvis ibland väljer sätt som man själv inte skulle valt, eller där polisen ingriper. 

1989 kunde jag inte föreställa mig att jag skulle behöva påminna vuxna människor om demokrati, och om att folk faktiskt tycker olika.

Om man väljer ett sätt där polisen tvingas ingripa - har man då valt rätt sätt?
    Tycker inte det, i mina ögon tappar man all respekt.
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Tjej-Hitler) skrev 2024-05-12 22:13:54 följande:

Finns unga människor som verkligen vill göra något för en bättre miljö och klimat och Greta ger hela miljörörelsen dåligt rykte genom att ständigt bli gripen samt genom att sprida högerextrema konspirationsteorier.

Man kan göra större nytta än att limma fast sig på E4 och  förhindra utryckande ambulanser.
    Snacka om att dra på sig idiotstämpel!
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-05-12 22:45:07 följande:
    Verkligen
    Då borde hon också kunna på något vis inse hur hennes diagnos påverkar hennes mål och hur hon försöker ta sig dit.
    Vi andra människor hat ju andra referensramar
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-12 22:49:41 följande:
    Då borde hon också kunna på något vis inse hur hennes diagnos påverkar hennes mål och hur hon försöker ta sig dit.
    Vi andra människor hat ju andra referensramar
    Diagnos eller inte - ödmjukhet och självinsikt och förmåga att anpassa sig till samhället bör väl ringa väckarklockor även hos henne eller??
    Eller är man helt renons på hur andra ser på en själv?
  • Anonym (Ge upp!)

Hennes domar kostar samhället pengar. Vad kan hon uppå med att sitta i fängelse?
    Ok att hennes hard-core följare ser henne som ett offer eller ikon medan vi andra ser en missriktad looser. 
    Hon har ett viktigt budskap men jag har aldrig någonsin sett någon som varit så missriktad i att framföra budskapet.
    Den människan borde för miljörörelsen bästa bara försvinna. 

• Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-13 16:52:37 följande:
    Har nog aldrig sett henne lossa på grejer, är det muttrar och sånt hon lossar på? Är det missriktat så blir det väl snarare så att hon spänner dem?
    ...... och med det svaret menar du??
    Var kom muttrarna ifrån?
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-13 17:20:17 följande:

loose
    /lu?s/
    adjective
    comparative adjective: looser
    1.
    not firmly or tightly fixed in place; detached or able to be detached.
    Och nu blev det ju glasklart -eller inte inte alls....
    Vad fan menar dy?
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (En annan Greta) skrev 2024-05-13 21:29:51 följande:
    Personen är en ordmärkare som menar att du har stavat loser fel. Att loser som i förlorare stavas med ett o på engelska. Två i betydelsen "lösare" ("the red shirt is tight; the blue one is much looser").

Vilket är helt korrekt, men det är fjantigt och lågt att anmärka på någons stavning istället för vad argumentet handlar om.
    Ger du uppå nu så vi kan säga Godnatt?
  • Anonym (Ge upp!)

Rätt underligt att verken hon eller hennes "följare" inte ser hur kontraproduktivt alla så kallade insatser är. 
    Att limma fast sig på E4 eller "storma" en tennisplan  och hälla ut vätska och strössla konfetti??? Yeah right! Verkar ju riktigt seriöst-eller inte alls

• Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-14 17:52:02 följande:
    Nog därför hon retar så många.
    Skulle det vara ett mål att reta upp andra?
Svar på tråden Greta?