Inlägg från: Anonym (Aa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aa)

Greta?

Jag har verkligen inget emot henne, men tror att hon mått bra av ett miljöombyte. Kanske kunde hon ställt upp i Paradise Hotel eller nåt?

• Anonym (Aa)
    Anonym (Sommar) skrev 2024-05-12 17:21:52 följande:
    Där kan hon sitta i baren och strejka för att dom använder sugrör av plast i drinkarna utomlands. Jag hade nog sett ett par avsnitt då.
    Vem vet, hon kanske släppt löst totalt.
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Frida) skrev 2024-05-12 18:20:51 följande:

Jag skulle vilja se den duskutionen när du argumenterar för att Greta ska medverka i Paradis hotel Cool.
    Ni skulle nog behöva lösa lite teknikaliteter först.

1. Transport; flyg och fordon är uteslutet. En segelbåt som tar  henne  i land och därefter häst och vagn till hotellet.

2. All mat måste vara ekologiskt och veganskt 

3. Även hotellets byggmaterial  måste vara ekologiskt och veganskt.

4. Även personalen måste vara ekologiska och veganer.

5. Jag behöver inte uppge vad deltagarna måste vara.. du fattar!

6. Kondomer får inte finnas inne i byggnaden, då kondomens förpackning är av plast.

7. Att prata om klimatförändring när man medverkar i dokusåpan är strikt förbjudet. Deltagarna riskerar att bli diskvalificerade. Kommer bli en mycket svår utmaning för Greta, men det gör det hela mycket mer spännande för oss tittare.

8. Greta är känd för att göra sig av med bekvämligheter. Sängar, lampor , stolar osv ska bort.

9. Det viktigaste av allt, vinsten! Vid vinst får Greta flyga hem med ett  privatplan och vid förlust får hon flyga hem med Ryanair.

Din idé kanske inte är så tokig ändå ;) tror på  riktigt att detta upplägg skulle få hela Sverige att storma framför tvn:)

Annars är ju Big Brother ett alternativ, då blir det inte samma problem med resande. Det viktiga är att hon får släppa lös och ha kul.
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-12 23:32:09 följande:

Hennes domar kostar samhället pengar. Vad kan hon uppå med att sitta i fängelse?
    Ok att hennes hard-core följare ser henne som ett offer eller ikon medan vi andra ser en missriktad looser
    Hon har ett viktigt budskap men jag har aldrig någonsin sett någon som varit så missriktad i att framföra budskapet.
    Den människan borde för miljörörelsen bästa bara försvinna. 

Har nog aldrig sett henne lossa på grejer, är det muttrar och sånt hon lossar på? Är det missriktat så blir det väl snarare så att hon spänner dem?
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-13 17:04:07 följande:
    ...... och med det svaret menar du??
    Var kom muttrarna ifrån?

loose
    /lu?s/
    adjective
    comparative adjective: looser
    1.
    not firmly or tightly fixed in place; detached or able to be detached.
  • Anonym (Aa)

Kanske är det någon som har en skruv lös (loose).

• Anonym (Aa)
    Anonym (Jaaaa) skrev 2024-05-14 17:46:04 följande:

Greta är typ min superhjälte. Hon vågar stå för vad hon tycker och agera. Hur många gör det idag? 

Nog därför hon retar så många.
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-14 20:11:48 följande:
    Skulle det vara ett mål att reta upp andra?
    Det var inte vad jag skrev. Många stör sig på folk som säger vad de tycker dock, oavsett deras mål.
Svar på tråden Greta?