Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för

Det finns ju en anledning till att många butiker bjuder på tex en banan. De vill ha lugna mätta barn så att föräldrarna kan shoppa mera utan störningsmoment för andra kunder. De affärer jag handlar i har ofta utöver bananer även diverse smakprover på olika ställen. Trevligt för alla. Inte gör det något att såväl barn sim vuxna går omkring och tuggar på något. Jag förstår inte hur du kan orka störa dig på detta.

• Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-12 19:49:27 följande:
    Jo, men tjena. Att göra dumheter utan några som helst konsekvenser är en bra taktik för mindre barn. Brukar bli bra tonåringar av gränslös uppfostran.
    Du verkar inte ha full koll på alla sorters barn och metoder.
    Jag skulle aldrig behövt dela ut ett straff som "nu blir det inget godis". För mina barn har det alltid räckt med att i mjuk ton förklara att man inte gör så. En gång. Sedan gör de inte så igen.
  • Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2024-05-12 22:29:47 följande:
    Hur gör föräldrar i andra industrier och affärer? De som inte säljer mat. Låter föräldrar sina barn klistra med lite frimärken som de (naturligtvis kommer ihåg att) betalar i kassan för att barnen ska hålla sig lugna på posten eller banken? Får de kanske riva av lite blomblad på en extrabukett blommor medan man står i kö och ska betala för morsdagsblommorna i blomaffären? Kanske tugga på ett hundben man ännu inte betalat medan man väntar i kön vid djuraffären?

Eller lär man sina barn att det går att handla där utan att äta och pyssla med något från den specifika affären ?
    Jag kan tänka mig att många har med sig lite klämmisar, russin eller liknande som barnen kan få under en tur i byggvaruhuset eller klädaffären. Precis som många som ger barn snacks I en mataffär redan köpt detta tidigare. 
Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för