Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för

PH76 skrev 2024-05-12 18:24:52 följande:

Jag har inga problem att ge mina barn en flaska vatten, en proteinbar eller liknande medans vi är i affären om det är så att tiden har varit lite knapp innan, eller om de har varit på träning eller liknande.

Jag tar helt enkelt med mig paperet eller den tomma flaskan och lägger det på bandet tillsammans med de andra varorna.

Jag ser inte problemet.

Problemet är ju att det är STÖLD. Du kan fan inte ta något innan du betalat. Vanligt jävla sunt förnuft. Du har ingen aning om ditt köp går igenom. Ja jag avskyr såna som dig som förstör för oss som sköter oss. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-12 19:55:01 följande:
    Min ena dotter har diabetes, så ja. Det har hänt att hon "håller på att dö" när jag låtit henne dricka juice i mataffären efter att jag har skannat den.

Men jag hade inte gjort annorlunda om hon inte hade det. En gång i halvåret kan man fan tänka på sina barn först o butikernas icke-påverkade vinstmarginalen sen.
    Jävligt märkligt att du är så dåligt förbredd då när ditt barn har diabetes. Tror knappast alla med diabetes går i affären dricker och äter sånt dom ej betalat för....
  • Anonym (D)
    Anonym (Nejdu) skrev 2024-05-12 20:21:11 följande:
    På vilket vis exakt förstör de för dig? Att det blir extra kontroller? Bu hu. Det blir det även pga att de som självscannar gör så pass mkt fel att det krävs.

Jag ser så hundra gånger hellre att en förälder som försöker få ihop vardagen och måste ta med sig barnet när den handlar (istället för att tex låta barnet vara på förskolan och handla ändå) låter ett hungrigt/övertrött litet barn få en frukt eller snack i handen och att föräldern sen betalar för det i kassan. Herregud, jag skulle kunna betala för en frukt åt det barnet om mamman då inte hade täckning för just en banan extra. 

Nej, jag anser inte att stöld är bra. Men ibland ser jag att det går att se en helhetsbild för att vi alla ska få ihop liven. Innebär det att ett barn äter en frukt 20 minuter innan mamman betalat för det så accepterar jag det. 
    Det förstör genom att mina barn ser andra barn som äter och deras idioter till föräldrar. Lata föräldrar som inte orkar uppfostra sina barn. Och nej handlaren uppskattar inte såna heller kan jag lova. 

Snälla. Försöker få ihop vardagen? Det kallas planering.
  • Anonym (D)
    Bergegardh skrev 2024-05-12 21:58:11 följande:

Ni som säger att det är stöld, hur tänker ni då? De betalar ju i kassan. 

Det är enligt lag stöld och du åker dit för stöld. Varan är inte din innan du betalat. Du har varken rätt att äta eller dricka den. Även om du tänkt betala. 
  • Anonym (D)
    LFF skrev 2024-05-12 21:30:26 följande:
    Jaha, det är där det brister för dig. Du har svårt att få ditt barn att förstå att olika familjer gör på olika sätt. Vilka andra saker ska omgivningen ändra på för att det inte ska bli orättvist för ditt barn? Istället för att lära ditt barn lite empati, att den andra familjen kanske har det lite körigt så ser du bara att det är orättvist gentemot ditt barn.
    Jag förklarar högt och tydligt för mina barn att sådär får man inte göra och att det är stöld. Så att alla i affären höe och stirrar på dom som sysslar med sånt. Jag går också fram till personen och påpekar att man betalar först. 

Det finns en lag att följa och det är den jag lär mina barn. Därför är det ett probleme att det finns lata idioter som inte anamar detta. Nej jag har ingen empati för dessa människor. 

Det finns ingen som helst ursäkt att öppna något obetalt i affären och ge sitt barn. Det är endast dålig planering och dåligt föräldraskap. 
Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för