Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för

Jag har jobbat i en affär och jag tycker att såna här situation är väldigt obekväma. För ja, det ÄR ju stöld. Rent strikt. Finns det nåt som gör att du inte kan betala kan du ju inte riktigt lägga tillbaka det ditt barn redan ätit upp. Vet du med dig att ditt barn kan bli tvärhungrig bör du som förälder ha ett antal snacks med dig, som redan är betalda, som barnet kan få istället om barnet inte kan vänta. 

För det blir ju obekvämt för mig som anställd också då folk såklart inte uppskattar att man säger till, för det är ju ett baaaarn. Jaha, ha lite framförhållning, kanske?

• Anonym (Alice)
    PH76 skrev 2024-05-12 20:42:47 följande:
    Det är givetvis fel och stöld. Dock så tror jag även här att Ica ägaren skulle se genom fingrarna med denna om det håll ljud och stämning på en god nivå i butiken. Man ja, det är givetvis stöld.

Det är inte säkert. Det är stöld och det är många som glömmer att betala. Vi anställda brukade få en bonus i slutet av året, och den påverkades ju såklart av vinsten som affären gjorde, vilket påverkas av hur mycket som stulits under året. Det är ju en fråga om många bäckar små i ett sånt här fall.

Klart att många inte kommer ringa polisen på dig, men det är ju inte som att ägaren kommer jubla för att du är klantig och inte kan tänka ett steg längre.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Nejdu) skrev 2024-05-12 21:42:27 följande:
    Har du barn själv? 
    Japp.
Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för