Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för

PH76 skrev 2024-05-12 20:33:01 följande:
    Haha, gode gud. Vad tror du att affären föredrar, att vi äter och betalar för den i deras butik, eller att vi stannar till på en kiosk innan vi går dit och betalar dem samma summa istället?

Hur ser du på sannorligheten att min betalning inte skulle gå igenom? Det har hitintills inte hänt på 48 år.

Jag personligen är rätt säker på att affären hellre vill att jag handlar i deras affär.
    Sedan finns ju säkert ett antal som gör lika som dig men passligt glömmer bort att betala det som ätits upp senare då det ska betalas.
  • Tow2Mater
    PH76 skrev 2024-05-12 22:08:22 följande:
    Nja nu var det inte mig jag tänkte på, jag betalar alltid. Ägaren kommer att föredra att ha glad, nöjda, och framförallt återkommande betalande kunder. Så som inom alla industrier.
    Hur gör föräldrar i andra industrier och affärer? De som inte säljer mat. Låter föräldrar sina barn klistra med lite frimärken som de (naturligtvis kommer ihåg att) betalar i kassan för att barnen ska hålla sig lugna på posten eller banken? Får de kanske riva av lite blomblad på en extrabukett blommor medan man står i kö och ska betala för morsdagsblommorna i blomaffären? Kanske tugga på ett hundben man ännu inte betalat medan man väntar i kön vid djuraffären?

Eller lär man sina barn att det går att handla där utan att äta och pyssla med något från den specifika affären ?
  • Tow2Mater

Samma fenomen är ju vuxna som lägger varor i sin väska och i barnvagn istället för i en kundvagn eller korg med motiveringen att de ska ju faktist betala dem. Det ser illa ut helt enkelt, oavsett. Och lättare att glömma bort betalningen.

Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för