• Agda90

Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för

Anonym (Mamma) skrev 2024-05-12 19:32:10 följande:
    Som sagt, föräldern hade kunnat gå in en första vända, köpt sitt snacks, betalat, låtit ungen äta det ute och sen gått in igen. Alternativet är så klart att uppfostra ungen, men det är väl för jobbigt gissar jag.

Och jo, jag har varit med längre än dig och sånt här såg man verkligen inte i samma uppfattning som nu. Det snattas också i otrolig omfattning numera så om man tror att alla småbarnsföräldrar betalar för sig så har man garanterat fel.

Finns en anledning till att det i många butiker står stort att man inte får provsmaka och allt snatteri polisanmäls vid lösgodiset.
    Varför tycker du att man inte kan få äta något som man redan har scannat inne i affären? Vad är det som är så farligt med det? Man betalar ju för det. 

I varje mataffär där vi brukar handla så finns det en låda med frukt till barnen som butiken bjuder på. Ska barnen ta den frukten och gå ut ur affären och äta den så att du inte får tokspel?
  • Agda90
    Anonym (Gnbf) skrev 2024-05-13 19:15:20 följande:
    För det inte är betalt än. Är man så jäkla hungrig kan man väl äts innan man handlar. det handlar ju om kanske 5 min. 
    5 min? Har alla i hela landet 5 min till en affär?
    På tiden när mina barn var små hade jag 25-30 min bilfärd till närmaste affär. Sen kan det ta en 30 min att handla beroende på vad man ska ha. Hur bra jag än planerade kunde det skita sig ibland. Men på min ica fick barnen frukt av personalen. Så för min del var det inga problem. 
Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för