• Mandel

Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?

Anonym (Elsa) skrev 2024-05-13 14:54:15 följande:

Lusten kom tillbaka när jag skilde mig. Det var olika problem i äktenskapet som dödade min lust och när jag äntligen landat efter skilsmässan kände jag att lusten sakta sakta dök upp igen.

För mig var aldrig småbarnsåren eller tonårstid ett problem,  lust fanns ändå på många sätt.  Men den dog sakta ut av dom problem som kantade äktenskapet och aldrig blev lösta. 

Håller med helt och hållet!
    Eller just lusten til numera x-maken var det som försvann. Lusten i sig fanns fortfarande kvar, men som jag sa till honom att jag har väl hellre sex med typ vem som helst än en person som jag är fly förbannad på, besviken på och som jag mest har lust att strypa... Han förstod aldrig problemet.

Haft galet mycket sex sedan jag skilde mig, men heller inte haft någon normal relation efter så det ev skulle kunna bli slentrian av det. 
    Den jag blev tillsammans med visade sig tappa sin sexlust och inte vilja hitta den igen och jag var galet sexuellt frustrerade och lämnade. Vi bodde aldrig ihop så det blev aldrig vardag av relationen.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-13 15:12:50 följande:
    Nej jag tror inte det . Dom problem som fanns längs med vägen dödade även tilliten och när den försvinner finns ingen återvändo. Det krävs att två jobbar på problemen för att hitta tillbaka till lust och tillit och min man tyckte endast det var mitt ansvar. 
    Det blev mycket snack och mycket löften men inget konkret gjordes.  
    Han svek även våra barn och det är liksom oförlåtligt . 
    Känner igen detta så väl! X-maken dödade liksom allt själv och stod ändå helt oförstående till varför jag inte ville ligga. Eller varför jag gick.
    Jag försökte få honom att förstå i 10 år och 2 omgångar parterapi, men han fattade ändå aldrig. 
    Han är arbetsnarkoman och mitt mantra var hela tiden kommunicera och kompensera. 
    Det är ok att jobba, men man kan väl för sjutton höra av sig och meddela det! Och någon gång måste man ju liksom kompensera för all frånvaro, men icke. 
    Jag kände det som att jag bara skulle sköta om allt kring barn, hem, trädgård, bil, osv och så skulle jag samtidigt vara kåt och glad när han väl behagade ha några minuter över.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?