Inlägg från: Anonym (Tri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tri)

BIM juni 2024

Anonym (Bellan) skrev 2024-06-12 13:29:37 följande:

Idag är min BIM, enligt appen. Har inte mätt någon temperatur eller så, bara att min mens har kommit prick med fyra veckors mellanrum i ett halvår typ, där innan någon diff på en dag kanske. 

Jag testade med ägglossningstest för första gången i livet denna cykel och det visade sig slå om till fast glad gubbe 30/5, inseminerades 31/5. Så läkaren säger att jag ska testa mig nu på fredag...Är så jäkla nervös. 

Har symptom, men vet inte om det är inbillning eller på riktigt. Nu känns allt bara negativt och som att tiden kryper fram. Tror att jag till och med skulle känna en lättnad om mensen kom för att det då inte finns något att vänta in liksom...

Ni som har mätt oftare, hur många dagar efter ägglossning brukar mensen komma? 

Spännande, håller tummarna för att mensen håller sig borta. 🤞

Tiden mellan ägglossning och mens är inviduell men ofta mellan 11-16 dagar. Men den brukar vara konstant för en och samma kvinna, min är till exempel 12 dagar varje månad. Det är därför man tempar, för att dels se att ägglossning faktiskt skett och för att få reda på längden av sin lutealfas. 

• Anonym (Tri)
    Ellinor11111 skrev 2024-06-22 20:01:18 följande:

hoppar In i tråden om det är okej (Hoppas oxå på plus nu i juni). fick missfall förra månaden och har inte fått någon mens emellan, tanken var egentligen att vänta tills mensen kommit så kroppen kommer igång igen. Men i sista stund ångrade jag mig och vi hade sex på ägglossning (tog test så vet att de va det). 7 dagar efter började jag få symtom som jag fick när jag var gravid sist men har nu även ont i livmodern tror jag? Någon som haft ont i mitten av ?tjejmagen? alltså där livmodern är? Hade inte det sist men det kan ju såklart variera för varje graviditet :) 

Håller tummarna att det är ett tidigt tecken och beklagar ert missfall. Jag hade dock ont som kom och gick efter ma, har ingen aning om vad det berodde på för min del men det pågick några månader efter missfallet. 
  • Anonym (Tri)
    Anonym (Hoppsan?) skrev 2024-06-23 12:06:58 följande:
    Ja jag ser att det typ försvann helt när jag postade här

Detta är i zoomat, kanske syns det lilla jag tror mig se då? 
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-23 10:56:44 följande:
    Hej igen alla, jag är bim -5, ish.
    Lovat mig själv att inte testa för tidigt men ändå kissade jag nyss på ett sånt clearblue ultratidigt. Jag fick ett SMALT sträck? Det räknas som negativt va? Någon erfarenhet?
    bifogar bild

Tror båda är positiva 🥳 men för att vara helt säker, ta ett till så bekräftelse att det inte är något fel på testen, osannolikt att få två falska positivt på rad 🙃
  • Anonym (Tri)
    Lugnoro skrev 2024-06-24 08:17:36 följande:

Jag ser här att Clearblue ultratidigt ofta ger spökstreck. Jag kommer nog sluta köpa dem. 

Har hittat billigare test som fångar upp lika tidigt. 

Har någon erfarenhet av babyplan testa tidigt? Den finns på Billiga tester. 

Jag gillar dem, de är också så billiga att man kan ta två på en gång och då kan man typ inte ha otur att få spökstreck *2. De gav tydligt för mig från ÄL+10 (testade inte innan)
  • Anonym (Tri)
    Anonym (Hoppsan?) skrev 2024-06-24 13:50:16 följande:

Å idag har jag bruna flytningar, i vecka 4+2 visst borde det vara för sent för en nidblödning? Gissar på att det blir ett tidigt missfall. Någon annan som haft sen nidblödning?

Bruna flytningar utan smärta behöver verkligen inte vara missfall. Så länge det bara är det och inget rött eller smärta är nog allt som det ska 🙏
Svar på tråden BIM juni 2024