Inlägg från: Anonym (Louise 82) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louise 82)

Fråga om blockerat nummer?

Om en person blockerat mitt nummer,  blockerar dens telefon mitt nummer även om jag trycker in #31# innan ( så det blir som hemligt nummer)? Skulle vilja ta reda på om en person blockerat mitt nummer utan att behöva avslöja att jag prövar ringa för att kolla detta. Jag har skickat meddelande, mess, till personen och vill få bekräftat att det kommit fram! 

• Svar på tråden Fråga om blockerat nummer?
  • Anonym (Louise 82)

Så finns inget sätt ringa från min telefon och kolla om jag är blockerad eller inte? Läste att *67 före numret ska dölja mitt nummer från mottagarens nummerpresentatör då jag ringer men förstår inte om mottagarens telefon då ändå reagerar som jag är blockerad eller inte ( = få ledtråd i det). Jag kan väl då få svar från personen om hon svarar och jag inte är blockerad utan att det avslöjas att det är jag antar jag?

• Anonym (Louise 82)
    Anonym (Ngnf) skrev 2024-05-14 14:47:07 följande:
    Det går inte att ringa om man är blockerad. Kvittar om man slår in dolt nummer för man ringer från samma nummer ändå i grunden 
    Alltså. Jag tror inte jag är blockad men vill gärna veta det så då borde jag ju kunna ringa och dölja mitt nummer och se vad som händer? Antingen är jag blockad och förstår det utifrån svaren och då ser ju inte mottagaren att det är jag som ringt eller så svarar personen- då vet jag att jag inte är blockad- men kan bara lägga på utan att personen vet det var jag som ringde

• Anonym (Louise 82)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-14 16:03:14 följande:
    Du har försökt nå personen, men du vågar inte att ringa och prata med hen?

Jag tycker du ska låta hen vara ifred, det är ju uppenbart att hen inte vill ha med dig att göra. 
    Nej. Jag har skickat ett meddelande till personen vilket jag endast vill veta att det kommit fram då det är viktigt för mig veta personen tagit del av informationen.  Det är en person jag gjort ett avslut med men jag tycker han är obehaglig och jag vill veta personen läst mitt s k avslut. 
Svar på tråden Fråga om blockerat nummer?