Hämnden är ljuv
Någon gång i livet hittar man förmodligen rätt chef. Jag tror att jag har gjort det nu.
Jag har på alla mina tidigare arbetsplatser alltid varit en uppskattad kollega och den där anställda som man kan ge mer och mer arbetsuppgifter även om de egentligen inte är i närheten av det jag anställdes för.
Alla andra med samma uppgifter som mig har alltid haft fullt upp och jag har oftast haft det otroligt lugnt då jag är väldigt effektiv och strukturerad.
Har aldrig fått några bra löneökningar utan bara mer uppgifter och alltid utfört alla uppgifter galant!
Mitt förra jobb var galet stressigt och en ännu galnare psykisk miljö att jobba i. Där ansåg man sig ha rätten att skälla, ja verkligen skälla ut och ifrågasätta anställda. Nedvärdera och trycka ned för att sedan låtsas som att det regnade minutrarna efteråt. Har aldrig någonsin känt mig så usel som på det stället. Fick massa extra uppgifter och blev så klart alltid ifrågasatt varför jag inte hade gjort dem och när jag sa att jag gjort de som var viktigare så var inte det bra och lade jag då de viktiga åt sidan för att göra det "mindre" viktiga så blev jag ifrågasatt varför jag inte hunnit med det viktiga...
Klagade över den galna stressen och pressen, men man lyssnade inte så jag letade nytt jobb och sade upp mig. DÅ anställde man 2st på min tjänst...
Mitt nya jobb innebär först och främst några tusen mer i lön, en otrolig frihet kring arbetstider (mot tidigare spikade tider 5 dagar i veckan året om- det finns alltid jobb att göra så stänga tidigare dagen innan julafton var otänkbart! Och självklart låsta semesterveckor), 7 veckors semester, arbetstidsförkortning, klämdagar.
Och för första gången någonsin så fick jag extra lönepåslag just pga att jag är så effektiv, hjälpsam och en glädjespridare!