Inlägg från: Anonym (Vv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vv)

Tacka för att han hämtade?

En femtonåring bör kunna tacka för sig, och även du kunde ha sagt "tack för att du hämtade henne" nästa gång ni pratade, jag är själv separerad och har haft det jävligt tjurigt på många plan, men när jag bestämde mig för att sluta vara bitter över det som varigt och valde att behandla honom som jag behandlar vilken människa som helst så vart det mycket bättre, jag skickade ett långt sms om att jag var trött på attityden och att prata så negativt med varandra, tackar för att han kom ihåg att ta med regnkläderna när han ger mig påsen eller vad som, även om det även är hans ansvar med och han "ska göra det", det är som att man tackar när någon håller upp dörren, det är inget man kräver och förra personen kanske inte tackade dig, det är bara att vara allmänt artig

• Anonym (Vv)
    Anonym (D) skrev 2024-05-15 18:47:20 följande:

Självklart ska du inte tack honom för att han hämtade sitt eget barn som själv ringde honom. 

Hade svaret varit annorlunda om det var mormor som hämtade? Var ts nu hemma när han kom med dottern så hade det inte varit svårt att kläcka ur sig ett tack, eller om det var över telefon "jag har precis lämnat av henne" - "ok, tack, då vet jag"

Men den här logiken behöver man inte säga tack till servitören heller när hen kommer med maten, du har ju betalat och beställt den själv.... men är man uppfostrad någorlunda så säger man ju tack.

Hade något av våra barn blivit sjukt och min man hade åkt och hämtat så hade jag tackat honom med, man väljer faktiskt vilken sorts relation man vill ha
  • Anonym (Vv)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 19:34:00 följande:

Mormor hade självklart tackats, hon har inget sånt ansvar när det gäller barnen.

Vi pratade öht inte, fick veta flera dagar senare att han var arg över det.

Men suck, är det alltså 15åringen som sagt någon kommentar över att pappa var sur, har du ens pratat med pappan själv? För tonåringar älskar att spela föräldrar mot varandra...... 

Det är väl bara att ringa /skriva typ, "hörde att du var sur när du hämtat dottern?" Och om han då säger att han hade förväntat sig  ett tack så är det väl bara att säga "vad skönt för dottern att hon slapp åka själv, det uppskattas"
Svar på tråden Tacka för att han hämtade?