• SIsmail

    Natt rutin med 2 barn

    Jag har en 6 åring och en 3 månaders bebis. Ni som har 2 barn, hur ser era natt rutiner ut för barnen? Jag vill läsa för de både vid läggdags men det går inte

  • Svar på tråden Natt rutin med 2 barn
  • cosinus

    Jag hade också en 6-åring och en 3-mån för 14 år sen. Dessutom en 4-åring och en 2-åring.

    Vi har aldrig läst under läggning. Inte varit görbart. Däremot har jag läst på eftermiddagar och vid andra tillfällen. 

    Vi har sett lite på tv ihop på kvällen efter dusch eller bad. De mindre har ätit välling, de större har innan det ätit någon smörgås och sen har alla ungar lagts i var sitt rum på övervåningen och jag har sprungit in och ut till den som för tillfället pipit.

    Vid 3 månader har bebisen för all del ofta inte somnat samma tid som syskonen utan varit med in till syskonen men vid 6 månader har det sett ut som ovan. Vi har velat ha enkla kvällsrutiner för att man ska kunna natta alla barnen själv om den andre är borta.

  • Anonym (P)

    Bebisen satt i selen när jag nattade det äldre barnet. Den mindre somnade ju liksom där han var ovh nära oss. Vi har nästan aldrig läst i samband med sänggåendet, utan innan.

Svar på tråden Natt rutin med 2 barn