Israel folkmord
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Det är någonting med modern tid att all debat polariseras, man lyssnar inte på varandra utan hävdar ihärdigt sitt. Meningsmotståndarna svartmålas till en oerhörd grad. Det blir omöjligt att diskutera.
Men om man inte tror att israel har rätt att existera öht då finns det egentligen ingenting att diskutera. Det finns ingen lösning förutom att israel försvinner. Det finns liksom ingen utrymme för kompromiss.
Hets mot folkgrupp i Göringborg igår.
I kväll ska judiska inrättningar i Mordor få störande hembesök. Många befarar en ny kristallnatt.
Jag vet att jag är vinklad. Jag tycker inte om anti västerländsk narrativ och ännu mindre om offermentalitet.
Men jag tycker inte heller om döda barn och orättvisa. Jag stöder inte settlers på västkusten. Jag hoppas att det kan lösa sig på ett sätt att både palestina och israel existerar i fred.
Men du föreläser om geneva konventionen och medans du i själva verket tycker inte ens att israel har rätt att existera.