• Anonym (extra anonym)

Kan jag ha skrapat honom med könshårstubb?

Jag brukar hålla efter mitt könshår väldigt noga men nu hade jag slarvat med det. Jag gav min man en body 2 body massage med babyolja. Det var uppskattat. Men sedan har jag sett att han fått hudirritation/rodnad tom. lite skrapSÅR på olika ställen, ena låret, sidan av ryggen, vid revbenen (ena sidan under bröstmuskeln) och på ena underarmens insida. Där är det som värst irriterat, ser faktiskt ut som att det kan ha gått igenom huden och blött (pyttelite men ändå). 

Jag tycker att olja, rikligt med olja även borde ha gjort stubben mjuk men tydligen inte. Utan olja var den definitivt "stixig" men så vass med? Det finns dock inga skrapsår/irritation där det borde vara som mest, på hans penis, eftersom där måste jag ju ha gnuggat som mest men inte irriterat åtminstone inte vad jag kan se och jag har tittat noga. 

Kan det vara som jag tror mitt "sticksiga" könshårsstubb som orsakat det där?  

• Svar på tråden Kan jag ha skrapat honom med könshårstubb?
  • Anonym (extra anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2024-05-16 19:13:23 följande:

Nej.

Vad kan då ha orsakat hudirritationen?
  • Anonym (69"-man)

Det är möjligt att stubben har gjort saker lite värre om du gnidit könet mot honom med hårt tryck. Men min kill gissning är att det är en kombination av torr hud och att han reagerar på baby oljan som gör hans hud röd. 

• Anonym (extra anonym)
    Anonym (69"-man) skrev 2024-05-16 20:00:45 följande:

Det är möjligt att stubben har gjort saker lite värre om du gnidit könet mot honom med hårt tryck. Men min kill gissning är att det är en kombination av torr hud och att han reagerar på baby oljan som gör hans hud röd. 

Jag skall testa igen med helt lent rakat. Om det skulle vara babyoljan vad är då en bra olja att ha som massageolja istället? 
  • Anonym (extra anonym)

Jag bumpar upp den här igen. Könshårsstubb och risken att det ger hudirritation på partnern, finns den eller är det bara jag som har nån slags sandpapper till könshårsstubb?

• Eurydike
    Anonym (extra anonym) skrev 2024-05-16 23:10:45 följande:

Jag bumpar upp den här igen. Könshårsstubb och risken att det ger hudirritation på partnern, finns den eller är det bara jag som har nån slags sandpapper till könshårsstubb?

Jag tror absolut att det kan ge hudirritation. Vet inte hur det är för andra, men nog har mäns skägg gett en och annan hudirritation runt munnen, på kinderna och näsan. Könshårsstubb är ju lite liknande och sedan en främmande olja på det. Även gräs i kombination med annan vätska har gett hudirritation. Nu börjar jag bli rejält trött på det ordet 😅
  • Anonym (F)

Ja det kan det absolut vara, kort stubb blir som sandpapper och river ordentligt.

• Anonym (extra anonym)
    Eurydike skrev 2024-05-16 23:47:42 följande:
    Jag tror absolut att det kan ge hudirritation. Vet inte hur det är för andra, men nog har mäns skägg gett en och annan hudirritation runt munnen, på kinderna och näsan. Könshårsstubb är ju lite liknande och sedan en främmande olja på det. Även gräs i kombination med annan vätska har gett hudirritation. Nu börjar jag bli rejält trött på det ordet 😅
    Har gått bort nu (han sover bredvid så lätt att se om jag lyser med mobilen) förutom det på underarmen (den släta hårlösa sidan). Men så konstigt att han inte klagat? Måste väl känts sticksigt? Men han verkade som att oh det här älskar jag och helt inne i det. Kom väldigt snabbt med när det gick från massage till sex.

Jag har använt babyolja på honom och mig själv 100ggr typ eller mer, känns som den skall väl inte ge utslag den är ju för bebisar? Om den inte är bra vad för bra massageoljor finns?
  • Eurydike
    Anonym (extra anonym) skrev 2024-05-17 02:01:47 följande:
    Har gått bort nu (han sover bredvid så lätt att se om jag lyser med mobilen) förutom det på underarmen (den släta hårlösa sidan). Men så konstigt att han inte klagat? Måste väl känts sticksigt? Men han verkade som att oh det här älskar jag och helt inne i det. Kom väldigt snabbt med när det gick från massage till sex.

Jag har använt babyolja på honom och mig själv 100ggr typ eller mer, känns som den skall väl inte ge utslag den är ju för bebisar? Om den inte är bra vad för bra massageoljor finns?
    Det beror säkert på friktionen från håret och när man är mitt i det roliga är det inte säkert att man känner om det är sticksigt eller ej. Man fokuserar nog på annat just då. Olja på huden och olja i små, små rivsår är säkert två helt olika saker.
  • Anonym (?)
    Anonym (extra anonym) skrev 2024-05-17 02:01:47 följande:

Du lyser med mobil på din sovande partner? Låter ju friskt .... eller inte alls.
    Skulle han lysa på på/fotografera din mus under täcket för att se om den är orakad och orsakar röda fläckar? Skulle det kännas ok?
Svar på tråden Kan jag ha skrapat honom med könshårstubb?