Anonym (Anna) skrev 2024-05-21 08:17:38 följande:
Nej, att ha oskyddat sex med någon som inte är ens fasta partner innebär risk för könssjukdomnar och hiv. Man kan dö av könsjukdomar även om läkemedelsutvecklingen kommit långt med bromsmediciner tex. Så risk för den egna hälsan är det absolut.
Att stänga av testosteronproduktionen skulle ge muskelförlust, förlorad sexlust, förlorad erektionsförmåga, krympande testiklar, depression etc.
ja ovan (förutom krympande testiklar) är vanliga biverkningar av p-piller. Du skriver om naturligt östrogen för att stoppa ägglossningen. Men ägglossningen för en kvinna är den pik i cykeln som gör henne som mest kåt.
Själv har jag laborerat med typ 7-8 olika p-piller från era att jag varit 15 för att hitta den rätta. Detta har inneburit biverkningar såsom: depression, håravfall, acne, dödad sexlust, sveda i könet, minskad lust generellt till något, ångest som inte gått att koppla till något i livet förutom pillren. Allt upphörde med pillren. Har också testat kopparspiral (ännu värre) och spruta (hemskt).
Så att höra ätt män är motvilliga att testa en manlig variant av piller pga av biverkningar får mig att vilja skratta rakt ut. Snacka om lyxliv..
Men nu har jag äntligen hittat rätt p-medel. Mannen ska göra vasktom. äntligen. Annars blir det inte sex mer. För nu ger jag fan upp med vad jag utsatt mig för för att skydda OSS.
Män- Levla upp för fan!
Min dotter fick ppiller hon mår hur bra som helst utav dem. Det är är ju väldigt olika hur man reagerar. Du verkar ju inte haft det bra.
Var inne på RFSU. Jag kopierar
"I en studie från Karolinska institutet undersöker forskare en slags gel som stryks över axlar och överarmar och som stoppar produktionen av spermier.
I mars 2022 presenterades resultaten: hundratals par deltog i studien av p-gelen och varken graviditeter eller biverkningar rapporterades. I en annan studie har forskare testat ett p-piller på möss som visat sig vara 99 procent effektivt. I slutet av 2022 ska det läkemedlet börja testas på människor."
Det där med att män skulle ha sagt nej pga biverkningar. det är något hitte på från familjeliv.
Hoppas verkligen detta kommer 99% effektivt. Äntligen kan män njuta av sex till 100% och vara med och bestämma om man vill var en pappa eller inte. Eller hur är det nu igen? Även om jag skulle göra min sambo gravid så är jag inte pappa till barnen ändå förrän hon har sagt ja.