• Aniiee

Aniiee's inane ramblings

Alla här tror ju ändå att jag är knäpp. Så här är tråden som bevisar det =P

Så till att börja med:

Jag råkar faktiskt gilla Steven. Minst lika mycket som Theo. So sue me. Men lilla Luke är fan de sötaste unge som sett på en tv. 

Matilda får ett autistiskt shut down i Quiet. 

Rings of Power är fortfarande skitdålig. 

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Svar på tråden Aniiee's inane ramblings
  • Aniiee

The study goes very still. Even the dogs seem to realize the gravitas of Lord Terran's words. Rowan can feel the subtle currents that are life's magic that permeate the room, and his lover's heartbeat through their hands, his still holding Eiri's. "Father", he says slowly, voice tense. "What do you mean?"

"I don't have a lot of connections to the elves of this city", Lord Harmod puts in. "But they made a big deal of it. The Elfhome Gate, the temple grounds, and the Noble's Street were covered in black mourning cloth for months. The City Cathedral held a week-long vigil."

Rowan turns and stares at Eiri, head swimming. Surely this must be some kind of mistake. There must be another elf of the same name in the city. "Eiri", he begins, but then, he realizes that Eiri has gone beyond pale.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee

Jag har en liten lust att leka lite med AI igen. Låta AIn spela en karaktär, hitta på någon historia.....

Någon som har ett uppslag/idé?

• Aniiee

Två små röda uvor och en fårskinnsfäll
    skumpar runt omkring, skumpar runt omkring
    Gubbarna i stubbarna sa ingenting
    men de tissla, tassla runtomkring

Vi ska plocka kottar till vår spiselhäll
    Hela säcken full, det blir kallt ikväll
    Mössen dansar runt med sina mössor på
    De är sams med katten, närapå

• Aniiee

10 berättelser jag har i ett dokument som heter "Everything I've ever written" (ett namn som inte stämmer på långa vägar):
    Alex lever i en framtid där musik inte har text. Han, hans kusin och några vänner är ändock musiker, och Alex är väl vad vi skulle kalla the party guy. Alex har en "neural plug", dvs han kan koppla sin hjärna direkt till internet (ty, Tad Williams). I just den här berättelsen möter han för första gången Kevin.
    3
    Zidane och Kuja (inte de från FFIX, namnen är en total slump) firar jul. I början är det "nutid", då de är runt 40 och hemma med sina barn, sen flashback till dem som hemlösa tonåringar.
    5
    Dragon Age Origins fanfic. Nimriel, Fereldens hjälte som stoppade den femte ärkedemonen, dog i det sista slaget. Han hedrades stort och kroppen sändes till Weisshaupt för att vila med de fyra tidigare hjältarna. Hans familj, hans vänner och hans älskare är i sorg. Nu, tre månader senare, har han vaknat.
    7
    Mass Effect fanfic. The Reapers är besegrade och jakten på en förhoppningsvis levande Shepard börjar.
    Kana är en vampyr. Han har levt i drygt 200 år. När han var 5 år invaderades jorden av rymdvarelser, och jordens folk splitrades mellan de som stöttade rymdvarelserna och de som kämpade emot dem. Kana har under årens lopp byggt upp en motståndsrörelse. De senaste ca 100 åren har han haft sällskap av Sora, och de senaste 5 åren även Aito. Aito är dcok en levande människa, och Kana försöker hålla honom utanför.
    10
    Rikku är Döden. Eller, ja, en av många som hämtar själar när de dör. Han rekruterades när han själv dog i en motorcykelolycka, som också skadade hans pojkvän Jin. Nu är Jin också död.

• Aniiee

Lagt en rad på ATG idag, och till nyår. Inte något stort, bara en femtilapp var. Jag skulle inte ha något emot att vinna en tia. Eller en femtilapp så jag kan göra en till.

Håller tummarna för mig själv.

• Eurydike
    Aniiee skrev 2024-12-28 15:04:23 följande:

Lagt en rad på ATG idag, och till nyår. Inte något stort, bara en femtilapp var. Jag skulle inte ha något emot att vinna en tia. Eller en femtilapp så jag kan göra en till.

Håller tummarna för mig själv.

Ibland fastnar man i en loop och vinner pengar till en ny lott flera gånger på raken. Det är spännande, men det brukar sluta med en nitlott. Håller också tummarna för dig!
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-12-31 19:36:53 följande:

0 rätt

Bättre lycka nästa gång! 🍀
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2024-11-16 03:23:20 följande:

He raised his hand again, and this time, Asriel took a step towards him. Lucanis grabbed him and pulled him into his arms. Strong, warm Lucanis, Asriel thought. Strong, warm, smelling warm of coffee and salty winds. 
    "I see you, Asriel", Lucanis murmured, fingers gently starting to pull apart Asriel's dark red braid.

After a long moment, Asriel slipped out of Lucanis' embrace and sank down on his bed. He looked drained, defeated, pale. The austere, gray coat with red and silver detailing looked ruffled and too big for him, as if he had diminished. A thought struck Lucanis. 
    "Love", he said softly, his tone was that of someone trying not to scare off a cat. "When last did you eat?"
    Asriel didn't respond. Maybe he didn't even hear. Lucanis crouched down in front of him, grabbing his chin, scrutinizing his face. So pale. So very tired. 
    "Stay", he ordered. 

When Lucanis returned Asriel was still sitting on the edge of the bed, slouched, his head hanging. 
    "I found you some things to eat", Lucanis prompted gently.
    Asriel undid his coat, pulled it off, and tossed it across the room. His white shirt is wide and much more comfortable. 
    "I don't feel like eating", he sighed. "But I know you won't take no for an answer." He picked up a spiced nut from a small bowl and bit it in half. Slowly chewing, he let the warmth of the spices and the presence of Lucanis, sitting down beside him, give him comfort. A couple of nuts, some bread, and a sip of weak, honeyed wine later, he gives his lover a sheepish grin. "I bet you didn't think two years ago that you would sit and fuss over a sad elf in the Fade", he said. "What would your grandmother say if she knew of this? At least you have a grandmother who can have opinions."

Lucanis turned that question, and implications of Asriel's way of asking it, over in his head. He hadn't known earlier today... yesterday?... that Asriel had lost his parents young. Implying he also didn't have grandparents hurt Lucanis more than he cared for. Who had this elf had in his life? Who had he relied on before they met? The heart-aching answer was "no one". He wished there was a lighter one.
    "Caterina is First Talon off house Dellamorte", Lucanis replied finally. "If she doesn't know I'd be surprised, and if she does, she hasn't said anything. At least not yet."
  • Aniiee

Ok, ok, ok, nästa grej jag postar kommer vara Mötet från min nya berättelse. Jag tänker posta det på svenska! I några delar. Det kommer dock vara maskinöversatt för som vanligt skriver jag skiten på engelska.

Håll inte tillbaka med kritik/åsikter/rättelser. Det är en första skrivning!

Men själva posten får vänta till "imorgon" för nu har jag varit uppe hela natten.

Svar på tråden Aniiee's inane ramblings