• Anonym (Kaffedraken)

Antal sexpartners, tillräckligt?

Såg en intervju med en skådis som hade en del vilda år. Han fick frågan hur många damer det var, då svarade han "tillräckligt".
    Har du haft tillräckligt, eller för få?

• Svar på tråden Antal sexpartners, tillräckligt?
  • Anonym (Hh)

Har definitivt haft tillräckligt.
    Hade önskat att jag inte skulle behöva ligga med fler men eftersom jag är singel och gärna träffar en partner i framtiden så lär jag ju behöva göra det.
    Jag är kvinna. 

• Anonym (Tjej)

Det ultimata vore väl att träffa en kille i tonåren som är ens första o enda sexpartner för resten av livet 

• Överste Senap

Har bara haft en, min fru. Det räcker för mig men hade förstås varit kul att träffa någon när man var yngre me.n det är inget jag hänger läpp för.

• Anonym (Alldeles för många)

Jag har haft alldeles för många. Min första pojkvän hade jag inte velat vara utan och min nuvarande man givetvis. Det är de enda relationerna som har vart positiva. Så alla (75? kanske?) där mellan de två kunde jag gott skippat.

• Anonym (Man och  make)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-05-19 14:55:23 följande:

Det ultimata vore väl att träffa en kille i tonåren som är ens första o enda sexpartner för resten av livet 

Överste Senap skrev 2024-05-19 15:37:17 följande:

Har bara haft en, min fru. Det räcker för mig men hade förstås varit kul att träffa någon när man var yngre me.n det är inget jag hänger läpp för.

Jag har haft samma partner i +30 år, vi träffades när hon var 18 och jag några år äldre. 

Hon hade haft enstaka sexpartner innan och jag hade då haft enstaka partner inkluderade sex men aldrig haft samlag.

Vi har haft ett härligt liv tillsammans, självklart med upp- och nedgångar i relationen men vi har idag ett väldigt bra sexliv, rikt och spännande samt lite lagom busigt...

Om jag ångrar att inte ha erfarenhet från andra?
    Svar: NEJ och JA.

Känns underbart att fått utvecklas tillsammans både känslomässigt, fysiskt, psykiskt osv. Vi är idag grånade skröppliga gamlingar som hittar nya öppningar som höjt sexlivet många nivåer. Nåt som jag tror att det inte hade skett om vi inte hållit ihop så länge. Därför NEJ.

Klart det hade varit kul att testa olika människor, känna om det känns olika med olika (på alla sätt), flörta och ragga, bli uppfattad som åtråvärd, nyhetens behag, bli bekräftad osv. 
    Kanske andra konstellationer, andra kön, andra bakgrunder etc. Kan är vi båda lite inskränkt och oerfarna. Hade kanske varit kul att ligga runt lite iallafall en period. Jag har aldrig haft ett ONS till exempel! Få bekräftelse för sin erotiska attraktion typ. Sånt hade jag velat testa bara för att ha den erfarenheten med sig och känna sig lite mer "som alla andra" Så därför JA!

Om jag verkligen måste välja JA eller NEJ - jag skulle nog trots allt definitivt rekommendera om man lyckas att göra som vi, ha samma partner länge. Och ja, vi planerar att leva tillsammans fortsatt länge...Glad
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-05-19 14:55:23 följande:

Men nej, jag tycker det låter trist. Obs viktigt att alla gör som de vill men jag ångrar verkligen inte att jag hade en kort period där jag låg runt.
    Men nu har jag gjort det och skulle vilja träffa min "för resten av livet"-man 
  • Anonym (1)

Jag har bara varit med min fru. Jag känner att jag missat något och hade gärna haft åtminstone par till erfarenheter. 

• Anonym (kvinna38)

Jag har haft ca 30 sexpartners och det är uppenbarligen inte tillräckligt eftersom jag är sexlös nu. Så hade behövt en till eller antagligen några eftersom de flesta är dåliga.

• Anonym (Vår)

Tillräckligt för mig, hur många det är vet bara jag

• Anonym (46-åring)

Är man och känner att jag haft alldeles för få känner jag. 8 st totalt varav två i långa förhållanden. Har alltid varit lite för blyg och aningslös och har i efterhand förstått att jag missat flera tillfällen där tjejer varit intresserade men jag inte förstått eller varit för "feg" för att försöka.

• Anonym (Hej)

Jag är gift sedan länge, jag hade haft ett par enstaka sexpartners innan ("ons") och min fru inga. Kan gräma mig lite över det faktiskt, även å min frus vägnar, att vi inte haft fler. Däremot har vi en gemensam sexpartner (ons), det skulle jag gärna göra om ;)

• Fiona M

Eftersom jag hoppas att min relation är livslång så svarar jag också tillräckligt även om antalet nog är blygsamt jämfört med vilda kändisar. 

• Anonym (peter)

Räknas oralsex med i detta? eller bara penetrerande sex?

• Mandel

Definitivt inte tillräckligt!
    Och det även om en del här på fl skulle anse att jag legat med alldeles för många.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Antal sexpartners, tillräckligt?