Ni som fött flera barn
Hej! Jag väntar också nummer 3 nu, är i vecka 6. Spännande att se hur symtomen artar sig denna graviditet! Det kommer bli tätt mellan mellan tvåan och trean, bara 13 månader.
Första graviditeten (pojke) så började jag må illa kanske v 6-7, kommer inte ihåg. Då spydde jag varje morgon i flera veckor, kanske till v 17? Men mådde egentligen inte illa resten av dagen utan bara morgonen och sen var det bra. Mådde bra i kroppen i övrigt den graviditeten!
Andra graviditeten (flicka) så började jag må illa v 7 och det startade med att jag vaknade 2 (eller 3) nätter i rad och behövde spy, ungefär som när man är magsjuk. Sen mådde jag illa nästan hela dagarna väldigt många veckor, kanske till vecka 22 och strödagar ända fram till förlossningen. Spydde även en gång på morgonen men allt som allt 3 spyor. Hade även väldig foglossning och kom knappt upp ur soffan.
Det är häftigt att det kan skilja så mycket! Jag har som sagt inte börjat må illa än och det behöver man ju inte bara för att man gjort det förr. Det återstår att se! Jag står gärna över illamåendet. ;)