Inlägg från: Anonym (JK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JK)

Ni som fött flera barn

För mig blev det värre för varje barn, iallafall illamåendet.
    Graviditet nr 1 fick jag missfall i vecka 10, då mådde jag faktiskt nästan inte illa alls men blev äcklad av vissa lukter. 
    Nr 2 (första barnet, flicka) mådde jag illa men inte så farligt, det slutade runt vecka 13-14 om jag minns rätt. 
    Nr 3 (andra barnet, flicka), nästan 10 år senare var värre , mådde illa länge också, till vecka 20 ungefär.
    Nr 4 fick jag missfall i vecka 5-6, hade inte hunnit börja må illa. 
    Nr 5 (tredje barnet, pojke) var värst .. mådde illa tills jag var i vecka 30 ungefär. 

Öm i brösten har jag varit under alla graviditeterna vad jag minns iallafall och så har jag haft som mensvärk. 

Vet inte om det med illamåendet kan ha med ålder att göra , jag var bara 18 när jag fick första barnet och 34 när jag fick tredje. Kan det vara så att illamående blir värre när man är äldre? 

• Anonym (JK)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-05-20 21:24:26 följande:

Intressant, som jag läser och förstår så verkar illamåendet vara kopplat till antal barn man har. 

Fick ni någon magkänsla av vilket kön ni väntade? 

Självklart hade man önskat en flicka efter två pojkar men magkänslan säger flicka denna gång. De andra graviditeterna har magkänslan sagt pojke... 

Vi ska göra nipt v10 då jag fyller 38 iår men det är lite roligt att höra hur ni känt :)

Vad kul :) Får man veta könet när man gör nipt? 

Jag hoppades ärligt talat på pojke när jag väntade tredje eftersom jag har två flickor sen innan .. men vet inte riktigt om jag hade nån magkänsla. Mitt mellanbarn (flicka) hoppades faktiskt på en lillasyster men trodde pojke och hon blev ändå jätteglad när det blev en pojke :)

Jag trodde nästan flicka eftersom illamåendet var värre än innan och man har ju hört att det är värre med flickor men så var det inte för mig , det blev värre för varje barn bara . Tror jag är klar nu men är faktiskt inte helt säker , fyller 37 om ett halvår ungefär. 

Svar på tråden Ni som fött flera barn