Min man har blivit en föreläsare!
Min man fyllde 50 för en tid sen och förvandlades i samband med det till en riktig föreläsare. Jag minns hur jag i smyg skrattade åt min pappas behov av att föreläsa och nu har jag själv hamnat där.
Maken kan inte längre berätta något kort och koncist. Om någon frågar vad han jobbar med nu, kan det bli en tio minuter lång dragning. Vi sålde ett av barnens gamla fordon och maken föreläste länge och väl för köparen om hur den fungerade. På en ganska basal nivå dessutom. Köparen stod och skruvade på sig och svarade pliktskyldiga "nämen" och och "jaha" och såg mest ut att vilja ta sig därifrån, men detta bekom inte min man som fortsatte.
Nu håller han på att köpa en ny teknikpryl till hemmet. Jag kommer att sitta och vagga i en tröja med långa ärmar innan han är klar. Det ska hela tiden berättas och föreläsas om olika tekniker och sorter. ¨
Han blir också mycket stött när jag tar upp detta. Han tycker att jag överdriver, hittar på och att jag sannolikt bara inte tycker om att han får uppmärksamhet när jag inte får det. Så är det så klart inte. Jag orkar bara inte se fler plågade miner hos gäster som ställt en artighetsfråga och nu är fast i en 12 minuter lång dragning.
Alltså, vad gör man? Kommer det vara så här för alltid nu?