Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Leva separata liv som gifta

Anonym (Gift) skrev 2024-05-27 14:50:06 följande:
    Helt korrekt Men för min del försvann intimiteten innan sexlivet dvs när maken endast var intresserad av sexdelen och inget mer så blev jag helt ointresserad av sex med honom. Och när man sa det till honom slog han bara ifrån sig och menade i princip att jag hade "fel". Finns däremot en och annan som jag hellre skulle kunna tänka mig ha sex med. Varför? Jo, för dom personerna visar ett genuint intresse i att prata med en och lyssna på en. I mitt fall måste man verkligen kunna tända hjärnan först vilket min man slutade med för länge sen.
    Som du resonerar så ska du definitivt begära skilsmässa, ni verkar helt okompatibla. Du verkar vara en skittråkig fru i den situationen som du är i. Ni kommer båda må bättre som skilda. 
  • Postman
    Anonym (Gift) skrev 2025-06-18 22:17:10 följande:
    Och maken är precis lika trist fast med större fokus på sig själv så t o m barnen irriterar sig på honom.

Jag kommer göra precis som jag själv vill när det passar mig. Får maken för sig att dra upp skilsmässa så hakar jag på direkt men det lär inte hända. 
    Fast med den bittra inställningen förstår jag inte vad du väntar på, dra plåstret nu. 
  • Postman
    Anonym (Gift) skrev 2025-06-19 00:04:45 följande:
    Har ingen bitter inställning alls, oavsett vilka epitet du försöker projicera på andra, men ett ganska chill liv och gör som jag själv vill. Har inga problem med att vänta ett eller två år till. 
    Du framstår som bitter av det jag läst men det ser du inte själv. Självklart är det ditt val att vänta några år till men då är detta knappast något större problem egentligen, eller så är du en ren självplågare. Mycket snack men lite verkstad. 
  • Postman
    Anonym (Gift) skrev 2025-06-21 12:37:21 följande:
    Du framstår som dömande och har noll input till huvudfrågan som gällde igenkänningsfaktorer. Från det du skriver ger du översittarvibbar online men är mest troligt en rätt liten person som få lyssnar på irl. 
    Oj hoppla, så tråkigt att du väljer att gå till grovt personangrepp istället för skriva om sakfrågan. Det säger långt mer om dig som person än mig faktiskt. Av vad du skriver så gör man tolkningar, det är ett öppet forum så det är inget konstigt. Du kanske bara förväntade dig att alla skulle smeka dig medhårs men på ett forum kan man få svar där man också blir ifrågasatt, inget konstigt heller. Hur eller hur så tolkar jag dig som att du redan verkar ha bestämt dig, att då vänta ett till två år till framstår som mycket märkligt för mig, det är för mig självplågeri och blir också väldigt motsägelsefullt. Tycker du att er relation inte fungerar, dra plåstret nu.
Svar på tråden Leva separata liv som gifta