Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Min fru vill inte ha barn

Python skrev 2024-05-22 12:49:44 följande:
    Men det har dom ju gjort då dom är gifta. Det jag menade var att dom har sagt ja till varandra, i vått och torrt. Då ska TS inte försöka manipulera till sig något från sin partner när hon, som i det här fallet, har sin fulla rätt och frihet att ändra/ångra sig kring något som är så stort. Alternativen är att lämna eller acceptera och respektera hennes beslut och säga "okej älskling, jag accepterar och respekterar ditt beslut för det är dig jag vill vara med oavsett vad". Eller så skiljer han sig och sviker löftet om "tills döden bla bla bla..." och får hoppas på att kunna börja om på nytt med någon annan med en skilsmässa på sitt samvete. 
    tala om att ge äktenskapet mer vikt än det har.
  • Anonym (Herregud)
    Python skrev 2024-05-22 17:43:21 följande:
    Absolut, han har all rätt att skilja sig pga att hans andra hälft inte längre är bekväm med att skaffa barn. Men då älskar han ju ett ofött barn mer än sin fru. Absurt. Det är nog bäst för henne om han lämnar då han verkar tro att han äger henne bara för att dom är gifta med tanke på hur han skrev.
    Vad kommer han ha för inställning till hans biologiska barn då mån tro? Det osar narcisist om TS. 
    Nej, han och frun vill helt enkelt ha olika typer av liv. 

Inte absurt heller att man faktiskt väljer ett hopp om en framtid mer än ett nuläge. Hade min man inte velat ha barn hade jag valt bort honom just då det är något jag inte kan kompromissa om. Jag älskar honom, men just därför skulle jag heller inte vilja tvinga på honom något han inte ville med sitt liv. Och jag hoppas ju att han ser lika på det.

Det är ju så, man kan älska någon men inse att man inte passar ihop.
    (Som tur för mig ville vi båda ha barn och den typen av liv. )
Svar på tråden Min fru vill inte ha barn