Inlägg från: Anonym (sorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sorg)

Jag valde trygghet över kärlek

Låter krasst kanske men du får ju stå ditt kast. När du hade din valmöjlighet valde du detta och med det så valde du sorgen. Nu är det som att du ångrar ditt beslut. Det är inte för sent att göra något åt det. Ni kan skilja er. Även om du inte får tillbaka den kvinna du var otrogen med kanske det är ett val du ändå i slutändan kommer må bättre av. 

Jag hade i åratal (inte längre) problem med ett ex till mig som fattade ett i mitt tycke dåligt beslut när jag lämnade. Han fick leva med det. Han fick leva med konsekvensen av sitt beslut. Han fick leva med ånger. Leva med sorg. För det kommer med paketet. Det slipper man inte när man fattar fel beslut. Men det är det som också gör att man i framtiden fattar rätt beslut. Han förstörde sitt eget liv. De goda åren jag gick efter jag lämnade honom, byggde upp mitt liv igen, träffade ny kärlek, fick barn, det gick honom om intet för han var fortfarande där - där, fast i det förflutna, hade inte gått vidare. Han fick gå i terapi. Han fick bli kvitt sitt beroende. Som en del av hans bearbetning bd han mig om förlåtelse för vad han gjort och hur han varit mot mig efter och jag sa jag förlät. Jag ville han skulle gå vidare, få vara lycklig. Alla kan vi göra fel. Alla kan vi fatta fel beslut där och då, men det kommer ändå en fortsättning. Jag tror varför det känns så fel för dig nu och du mår så här är för att du fortfarande är kvar i det fela beslutet du gjorde för fem år sedan. Det är inte för sent för dig att fatta rätt beslut.

Svar på tråden Jag valde trygghet över kärlek