• Anonym (Orolig)

Min sambo kollar MNB dagligen

Har haft en känsla gällande sambon sen tre år tillbaks. Han får snapar från tjejer som han inte öppnar när jag är bredvid honom i soffan. Tycker det känns lite olustigt. 
    Dumt, jag vet! Men för ett par veckor sen så kollade jag igenom hans mobil och upptäckte appen KIK där han då tagit emot filmer från en tjej på MNB (minanakenbilder). Kollade upp denna sida och upptäcker att han är dagligen inne på denna sida, han har alltså KÖPT massa onanifilmer, avsugningsfilmer från andra tjejer under vår tid tillsammans!
    Han sitter till och med i soffan och kollar runt på denna sida medans jag ligger och halvsover i sängen som är bredvid soffan! 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan ju inte konfrontera honom, för jag vet att jag har gjort fel från första början genom att kolla igenom hans mobil...

• Svar på tråden Min sambo kollar MNB dagligen
  • OlgaElvira

Ja, du gjorde fel som snokade i hans mobil. Han har gjort fel som dolt sina kontakter och köp av porr.
    Han kan hävda att ni inte har någon överenskommelse om att inte titta på/köpa porr. Eller har ni en sån?
    Oavsett så det som har hänt har hänt och du får ta det därifrån. Erkänn för honom att du snokat och att det du upptäck berör dig väldigt illa.
    Men innan du gör det, tänk själv igenom vad DU vill, vad DU kan acceptera. Vill du fortsätta relationen? Kan han förlåta ditt snokande och ha tillit till dig framöver?  Kan du acceptera hans porrsurfande eller begär du att han ska sluta? Kan du ha tillit till. honom framöver?
    Man måste veta vad man vill, för att få det man önskar?

• Anonym (Lämna)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-05-23 07:22:15 följande:

Har haft en känsla gällande sambon sen tre år tillbaks. Han får snapar från tjejer som han inte öppnar när jag är bredvid honom i soffan. Tycker det känns lite olustigt. 
    Dumt, jag vet! Men för ett par veckor sen så kollade jag igenom hans mobil och upptäckte appen KIK där han då tagit emot filmer från en tjej på MNB (minanakenbilder). Kollade upp denna sida och upptäcker att han är dagligen inne på denna sida, han har alltså KÖPT massa onanifilmer, avsugningsfilmer från andra tjejer under vår tid tillsammans!
    Han sitter till och med i soffan och kollar runt på denna sida medans jag ligger och halvsover i sängen som är bredvid soffan! 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan ju inte konfrontera honom, för jag vet att jag har gjort fel från första början genom att kolla igenom hans mobil...

Jag hade konfronterat och erkänt även om du också gjort fel. Men här känner jag att du absolut inte ska stanna ändå så även om båda gjort fel har du haft belägg för ditt agerande. 

Äckligt och smutsigt beteende av din sambo, du förtjänar bättre. Han behöver lära sig en läxa dessutom att man inte beter sig så i en relation och definitivt INTE är så respektlös mot sin partner. 

Skickar styrkekramar till dig ❤️

• Anonym (Jo)

Klart du kan ta upp det. Jag hade villigt sagt att ja, jag gick över gränsen men jag hade en obehaglig känsla kring hans beteende och det här har jag hittat, det är inte ok och relationen är över.

• Soberliving

Haft liknande situation med min exfru. Hon smög med telefonen och man kunde höra sms-konversationer från den låsta toaletten. Sjukt psykiskt nedbrytande. Gick in och tittade i telefon och dator. Där besannades misstankarna om otrohet. Jag konfronterade henne och svaret från henne var att hade kränkt hennes privatliv.

Ångrar inte en sekund att jag konfronterade. Att leva i ett förhållande där den enes "privatliv" går ut på att vara respektlös och ljuga kan man vara utan.

• Anonym (Blondie)

Det jag tycker är mest besynnerligt är att folk inte har lås på sina mobiler och datorer.
    Min partner skulle aldrig kunna smygläsa i mina enheter. Inte jag i hans heller.

• Anonym (fel)

Det där ska man inte låta gå omärkt förbi. Att köpa specifika bilder och filmklipp är verkligen att gå långt.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)

Felet är ju inte att du kollat hans mobil utan att du ligger o halvsover om kvällarna. Låt mig gissa, ert sexliv är inte superfrekvent? Kan inte beskylla den som äter mat ute när det inte lagas ngn hemma om man säger så.. 

• Anonym (gummianka)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-24 20:50:58 följande:

Felet är ju inte att du kollat hans mobil utan att du ligger o halvsover om kvällarna. Låt mig gissa, ert sexliv är inte superfrekvent? Kan inte beskylla den som äter mat ute när det inte lagas ngn hemma om man säger så.. 

Inte ens jag som är otrogen själv tycker det där är ett vettigt resonemang.

Det är svårt att tvinga fram lust där ingen finns, men en del hoppas fortfarande och vill inte ge upp. Det är också ett stort jobb att lämna om man redan inte mår bra, vilket ofta är fallet när det sexuella nästan har fallit bort.

Jag kan få hur mycket sex jag vill utanför min relation, men egentligen vill jag att min partner vaknar och blir den han en gång var- intresserad av och tänd på mig. 
  • Anonym (Rolle)

Ni tjejer är så jävla känsliga

• Tecum
    Anonym (Blondie) skrev 2024-05-23 12:06:38 följande:

Det jag tycker är mest besynnerligt är att folk inte har lås på sina mobiler och datorer.
    Min partner skulle aldrig kunna smygläsa i mina enheter. Inte jag i hans heller.

Jag tycker det är mer besynnerligt att man har behov av att låsa sin privata telefon för den person man lever med och säger sig älska...
  • Anonym (Jaha)

Vad gör det då om han köpt filmer? Förutom att det är dumt att betala när det finns massa filmer gratis.

• Anonym (Konstigt?)
    Anonym (Rolle) skrev 2024-05-24 21:00:17 följande:

Ni tjejer är så jävla känsliga

Är det så konstigt då? Nu har jag det inte så men jag kan tänka mig in i situationen. Ligga där ensam och gråta i sängen medans mannen sitter i soffan och kollar porr och runkar. Eller att mannen har låst in sig på toaletten...bara vanka där utanför med ångesten i halsen. Varför inte vara med mig istället? Är min vag...mun, hand, mellan mina bröst eller kanske mitt a... sämre än hans egen jäkla hand? :(

Fy vad osexig och oälskad jag hade känt mig :(
  • Anonym (Ego människor)
    Soberliving skrev 2024-05-23 11:53:35 följande:

Haft liknande situation med min exfru. Hon smög med telefonen och man kunde höra sms-konversationer från den låsta toaletten. Sjukt psykiskt nedbrytande. Gick in och tittade i telefon och dator. Där besannades misstankarna om otrohet. Jag konfronterade henne och svaret från henne var att hade kränkt hennes privatliv.

Ångrar inte en sekund att jag konfronterade. Att leva i ett förhållande där den enes "privatliv" går ut på att vara respektlös och ljuga kan man vara utan.

Det gjorde du rätt i.

Vadå, kränkte hennes privatliv? Om båda partnerna i ett förhållande ska ha ett privatliv där de flörtar och är otrogna med andra, är det ingen mening att ha något förhållande. Självklart har man ingen rätt till den typen av privatliv i ett förhållande såvida man inte kommit överens om det tillsammans.

Så tröttsamt att höra om hur allt mer egoistiska människor har blivit. När man är i ett förhållande handlar inte allt bara om sig själv, man får ta hänsyn till den andra partnern och kompromissa om saker. Annars finns faktiskt alternativet att vara singel. Svårare än så är det inte.

• Anonym (Trötter)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-05-23 12:06:38 följande:

Fast om du nu ska ta det till den nivån så gör låset på datorn ingen nytta om man har fysisk tillgång till den. Då får du kryptera dina data i så fall.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-05-23 07:22:15 följande:

Han kränker ju din integritet och ert samliv med att köpa sexuellt innehåll från andra utan att kolla med dig. 

Du hade ju inte snokat om du inte anat att något var på gång.

Jag hade lämnat om jag var du.
  • Anonym (fel)
    Anonym (korven) skrev 2024-05-25 08:33:19 följande:
    Han kränker ju din integritet och ert samliv med att köpa sexuellt innehåll från andra utan att kolla med dig. 

Du hade ju inte snokat om du inte anat att något var på gång.

Jag hade lämnat om jag var du.
    Ja, man kan kalla det för kränkande. Helt klart.
    Han har för längesedan passerat gränsen för vad som är anständigt.
Svar på tråden Min sambo kollar MNB dagligen