Vad packa för snacks i förlossningsväskan?
Under förlossningen fick jag inte ens äta något. Inte under någon av mina tre förlossningar. Nu var jag ju i och för sig inte särskilt sugen på att äta heller, hade inte en tanke på det så att säga, men om jag hade viljat hade jag inte ens fått göra det.
Hade dock med mig mycket snacks till BB. Jag stannade på BB 2-5 dagar med varje barn och älskar snacks (nej, jag är inte överviktig) och kräsen så åt inte så mycket av sjukhusmaten. Vad för snacks som är bra att ta med beror väl helt på ens egna smak. Jag tog med pringles (krossas inte i väskan), choklad (smälte inte, födde två av barnen mitt i högsommaren), sura godisar, torkat kött, torkad frukt, färsk frukt, delicatobollar, sådana där färdiga knäckebröd med röra i mitten och yoghurt/drickyoghurt. Även tuggummi. BB-bäskan innehåll mer snacks än något annat. Åt av allt, men åt inte upp allt. Försökte ta med både sött, salt, choklad, kött, frukt etc. för att få med alla typer av smaker för jag blir alltid sugen på salt efter jag ätit sött och tvärtom, kan plötsligt bli sugen på kött eller frukt, blir hungrig mellan måltiderna osv.