• Anonym (TS)

Ammar fortfarande 2-åring

Min son fyllde 2 i februari och jag ammar fortfarande.. Han är mitt tredje barn , ammade första i ett år och andra i ungefär 2,5 år. Men de båda drack välling också , sonen har aldrig gillat välling.. 

Ibland vill han amma när vi är ute också, tycker det kan vara lite pinsamt .. vad tycker ni om att amma ett så stort barn? Behöver jag stressa med att sluta? Hade väl tänkt innan han är 3 år iallafall , kanske i sommar för jag ska kanske resa med mellanbarnet bara. Men det känns inte som att det kommer bli lätt att sluta. Planerar inget mer barn just nu iallafall. 

Någon mer som har ammat så här länge? Har det varit svårt att sluta? Hur har ni gjort? 

• Svar på tråden Ammar fortfarande 2-åring
  • Anonym (Elsa)

Ammade offentligt i tre år och hemma till barnet fyllde fem. Första ammade kortare. Blir glad av att se amning offentligt

• Anonym (Soc)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-24 21:19:52 följande:

Ammade offentligt i tre år och hemma till barnet fyllde fem. Första ammade kortare. Blir glad av att se amning offentligt

Stackars ungar.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Soc) skrev 2024-05-24 21:21:21 följande:
    Stackars ungar.
    Haha  ja eller hur? Stackars barn som får närhet ich trygghet. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-24 21:19:52 följande:

Vad kul att höra :)
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-24 21:23:22 följande:

Jag långtidsammar själv nu och vill bara fråga om du anser att barn som inte ammar får närhet och trygghet? 

Upplever att mitt barn blir otroligt lugn av att dia men det är ju många andra barn som blir lugna utan att bli långtidsammade. 

• Anonym (Soc)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-05-24 21:28:31 följande:

Jag långtidsammar själv nu och vill bara fråga om du anser att barn som inte ammar får närhet och trygghet? 

Upplever att mitt barn blir otroligt lugn av att dia men det är ju många andra barn som blir lugna utan att bli långtidsammade. 

Vad tror du tuttfetish-Elsa kommer att svara på den frågan? Confirmation bias kallas det du håller på med.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-24 21:23:22 följande:
    Så det enda sättet du kan ge en 5åring närhet och trygghet genom är att låta honom/henne suga på ditt bröst? Du är en jävligt märklig människa måste jag säga.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-05-24 21:28:31 följande:

Absolut får barn närhet och trygghet på andra sätt också men svarade den som skrev "stackars barn". 
    Mina barn har mått bra av att ammas längre än normen i alla fall. 
Svar på tråden Ammar fortfarande 2-åring