• Majviva

Familj accepterar inte min sambo

Men TS varför konfronterar du dem inte? Varför ringer du inte till din bror och frågar rakt ut varför han inte vill träffa din sambo? Känns ju inte sådär jättemoget att blockera dem osv. Konfrontera, stå upp för dig själv och din sambo! 
    Sen konfronterar du dem som planerat utflykten också och frågar varför din bror med fru tillåts bestämma att mannen du lever med inte är välkommen. 

Förstår att du vill ha en bra relation till din familj, men det blir inte bra när du tillåter dem att köra över dig.

• Majviva
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 10:12:52 följande:

Helt ärligt ska jag inte behöva göra det när det är min syrra som skällt ut mig för att dem inte fått träffa min sambo och sen beter sig såhär. Dem är väl lika omogna som håller på såhär? 

Jag tänker absolut stå upp för mig och min sambo och säga att dom inte behöver träffa sambon alls framöver. Deras val, inte vårt. 

Jo, det behöver du göra. Om inte annat för att du ska må bättre. 

Bara för att de handlar omoget så behöver inte du gör likadant. Uppenbarligen så vill du ju träffa dem. Kräv en förklaring, så att du kan gå vidare och inte bara bli bitter.
  • Majviva
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 11:13:19 följande:
    Jag har ju redan fått en förklaring. Syrran sa att dom inte vill att ?familjedagen? ska bli förstörd eller konstig för att min sambo är med.
    Men de måste ju ge en förklaring till varför den skulle bli konstig för att den du bor och lever ihop med är med?
  • Majviva
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 20:06:40 följande:
    Ja jag får väl fråga igen men förstår inte när det inte kommer bli konstigt för dom att träffa honom
    Nej precis och ju längre tiden går desto konstigare kommer det att bli..
Svar på tråden Familj accepterar inte min sambo