Inlägg från: Anonym (Anonym123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym123)

BF Februari 2025

Plussade för en vecka sen efter ett MA i mars och väntade en mens emellan, nu är jag såklart orolig för ännu ett MA. Tycker dock jag har lite mer symtom denna gång om än inte så tydliga.

- Mörkare vårtgårdar
    - Diffust illamående som inte riktigt känns som illamående
    - Sveda i bihålorna (oklart om det ens är ett symtom på graviditet), men slemhinnorna kan ju bli känsligare.

Vad har ni för symtom? Nån som ska göra tidigt ul?

• Anonym (Anonym123)
    LillHumlan skrev 2024-06-16 23:00:35 följande:
    Samma här med MA i mars. Hade tänkt att gå på ultraljud i 8+0 men har faktiskt bokat in ett VUL imorgon 6+1 för att jag oroar mig. 

Vet ju att jag kommer oroa mig mellan imorgon och nästa ultraljud om det ser bra ut, men jag är pessimistisk och är rädd att det inte är något där och då vill jag veta det nu.

Har precis som du mer symptom än förra gången, även om de inte är så påtagliga. Mest illamående/sug, större bröst som ömmar lite, tröttare och kissar lite oftare. 

Ska du göra tidigt ultraljud?

Jag förstår oron! Uppdatera gärna när du gjort vul. Håller tummarna!

Jag ska ringa BM idag och se till att få ett tidigt ul.

• Anonym (Anonym123)
    LillHumlan skrev 2024-06-17 15:37:40 följande:
    Tack 😊 jag fick se ett litet hjärta som slog idag så jag är lättad för stunden! Hoppas du får ett ultraljud också.
    Skönt! :) Men inga fler tydliga symtom än?
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (A.A) skrev 2024-06-18 11:44:01 följande:

Varit på vul idag - allt såg fint ut och vi kunde tydligt se ett tickande litet hjärta ❤️
    Blev daterad till 6+5 så det stämde exakt överens med vad jag själv räknat ut ☺️

Även om det fortfarande är tidigt och risken för missfall inte är över så känns det skönt att ha fått se den lilla krabaten och framförallt att få se att allt är som det ska 🤩

Mysigt! Har du några symtom än? 
  • Anonym (Anonym123)
    LillHumlan skrev 2024-06-18 10:40:57 följande:
    Ja väldigt, men jag har ett par dagar kvar tills jag passerar dagen då förra graviditeten stannade. Så det blir nervösa två veckor till nästa ultraljud. 

Nej inga tydligare symtom, jag är bara trött och lite illamående/sugande känsla. Och att brösten är lite större men jag känner väldigt lite. Men det gjorde jag med min första graviditet också då jag fick min dotter. 

Hur mår du idag?
    Håller tummarna att det går vägen denna gång.

Inga mer symtom. Inte så mycket diffust illamående, mer sugande känsla som du skrev kanske. Mörka bröstvårtor fortfarande. Men är så rädd att jag har för lite symtom.
  • Anonym (Anonym123)

Ni som gjort kub, vad fick ni för mått på nackspalten?

• Anonym (Anonym123)
    Ni som gjort kub, vad fick ni för mått på nackspalten?
  • Anonym (Anonym123)

Ingen som fått runt 2,6 mm nackspalt på kub?

Svar på tråden BF Februari 2025