• Anonym (Fågel blå)

Förstår ingenting

Varför svarar man inte på sms eller samtal och varför gör man det svårare för båda att gå vidare.  Varför inte göra klart allt med skilsmässa och saker som ska delas. Är det för att man inte vill och känslorna är delade. Vill man egentligen inte separera utan bara ha en paus och tänka. Men den andra ska inte behöva vänta så länge på svar denna mår ju dåligt av att inte få veta. 
    Inga barn i bilden utan bara vi två så allt skulle gå så mycket fortare om man bara kunde samtala och göra lidandet och ångesten mindre. 

Hur tänker den andra som inte svarar och vad bör den andra göra som väntar, någon som kan förklara.

• Svar på tråden Förstår ingenting
  • Anonym (B)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-26 16:42:06 följande:
    Hon använde dålig svenska bara, men det var fullt förståeligt.
    Har hon bekräftat att de inte var gifta utan bara ett par? 
    Skummade bara de flesta svaren. 
    Snarare du som kan dålig svenska om du inte förstod ts. Passa på att läsa massa böcker i sommar! Så övar man upp sin läsförståelse bäst. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 17:04:42 följande:
    Jag vill bara veta och jag vill inte sluta som fiender. Någonstans där inne så vill jag bara att allt ska bli bra, vad är det med män att dom inte kan prata, varför vill man att den andra ska vara ovettande och hållas på halster. Om han nu vill skiljas varför väntar man så här länge och håller tyst.  Tror han att det ska sköta sig själv vi kommer ju behöva ses och prata och dela upp saker och ting
    Förstår den känslan. Skickar en kram till dig. Tyvärr finns det ju inte så mycket du kan göra. Det är dålig stil av honom. 
  • Anonym (Du vet, han vet)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 16:55:51 följande:
    Vi är gifta men han ville ju separera och skiljas så jag flytta nu har det gått 6 mån och inget händer från hans sida. Jag vill helst fortsätta vara gift med honom och leva med honom, men nu vet jag inte längre. Vad är det som tar sån tid att bestämma sig, man mår ju dåligt att inte veta.
    Fast han har ju bestämt sig. Och det tror jag att du vet själv. Så lång tystnad är också ett svar, TS. Ingen idé att dra ut på lidandet.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 17:04:42 följande:
    Jag vill bara veta och jag vill inte sluta som fiender. Någonstans där inne så vill jag bara att allt ska bli bra, vad är det med män att dom inte kan prata, varför vill man att den andra ska vara ovettande och hållas på halster. Om han nu vill skiljas varför väntar man så här länge och håller tyst.  Tror han att det ska sköta sig själv vi kommer ju behöva ses och prata och dela upp saker och ting
    Men om män är så dåliga så håll dig borta från dem då?
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (B) skrev 2024-05-26 17:52:02 följande:
    Förstår den känslan. Skickar en kram till dig. Tyvärr finns det ju inte så mycket du kan göra. Det är dålig stil av honom. 
    Tack va snällt 
    Ja verkligen väldigt dålig stil.
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (Du vet, han vet) skrev 2024-05-26 17:55:09 följande:
    Fast han har ju bestämt sig. Och det tror jag att du vet själv. Så lång tystnad är också ett svar, TS. Ingen idé att dra ut på lidandet.
    Hur vet man att han gjort det? Jag vet inte faktiskt om jag vet det.  
    Men hur kan man gör så mot en som man är gift med, från att säga allt till att sen inte säga ett ord på 6 mån. Varför har han inte skickat in ansökan själv under den här tiden och varför vill han ha min saker och varför vill inte han gå vidare 
  • Anonym (Du vet, han vet)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 18:09:24 följande:
    Hur vet man att han gjort det? Jag vet inte faktiskt om jag vet det.  
    Men hur kan man gör så mot en som man är gift med, från att säga allt till att sen inte säga ett ord på 6 mån. Varför har han inte skickat in ansökan själv under den här tiden och varför vill han ha min saker och varför vill inte han gå vidare 
    För att det gått så lång tid. Hade han haft minsta intresse så hade han hört av sig för länge sedan. Han tycker kanske, precis som du, att det är jobbigt med pappren, att det blir så slutgiltigt. Han kanske inte orkar.
  • Anonym (Fågel blå)
    Anonym (Du vet, han vet) skrev 2024-05-26 18:11:45 följande:
    För att det gått så lång tid. Hade han haft minsta intresse så hade han hört av sig för länge sedan. Han tycker kanske, precis som du, att det är jobbigt med pappren, att det blir så slutgiltigt. Han kanske inte orkar.
    Ja det är väl bara för mig att tänka i andra banor och skicka in så det blir gjort. 
    Men sen varför ska jag som inte kanske vill skiljas skicka in för att en inte orkar vad är det för sätt, ta den enkla vägen
  • Anonym (GA)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 18:20:36 följande:
    Ja det är väl bara för mig att tänka i andra banor och skicka in så det blir gjort. 
    Men sen varför ska jag som inte kanske vill skiljas skicka in för att en inte orkar vad är det för sätt, ta den enkla vägen
    Men skaffa dig lite värdighet. Tråna inte efter någon som inte vill ha dig. 

Skicka in ansökan och visa att du respekterar dig själv. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 18:20:36 följande:
    Det är ju för din skull som du ska göra det, för att få ett avslut och gå vidare. Det han inte ger dig får du ge till dig själv.

Märkligt om du inte vill skiljas då du inte gillar hur han beter sig mot dig. Men vill du inte skiljas så säg det till honom då. Skriv ett brev om han inte svarar. Fråga vad han behöver i förhållandet, vad som krävs. Erbjud något han inte kan motstå. Kämpa för att han ska ta dig tillbaka.

Oavsett, bestäm dig för ett val och agera därefter istället för att stanna där du är nu i limbo.
Svar på tråden Förstår ingenting