Anonym (XXX) skrev 2024-05-30 10:45:44 följande:
Det beror väl på att majoriteten här är svenska kvinnor? De har inte kravet på sig att föda sin make många söner, och därför kan de unna sig att önska en eller flera döttrar, som de ska kunna göra de där tjejiga sakerna med.
...köpa eller sy likadana klänningar till mamma, dotter och Barbie, ha manikyrkväll, sminka sig tillsammans, låta dottern läsa mammas gamla älskade flickböcker och diskutera dem, hänga i stallet, ha katter och andra söta smådjur som man pysslar om tillsammans, åka på tjejresa och shoppa i en storstad, konversera på franska, prova hattar på NK, åka på spa, ta tjejsnacken om mens, killar, sex, preventivmedel, gå ut på en bar tillsammans och kommentera männen där när dottern fyllt 20...
Jag förstår mycket väl att man kan bli lite ledsen och besviken, om man aldrig kommer att få detta. Men förhoppningsvis älskar dessa mammor ändå inte sina söner mindre, det vore ju tragiskt.
Som för mig som inte läste flickböcker, inte kan ett ord franska, vars bror haft fler djur än mig, som aldrig pratat om det där andra med min mamma och inte ser att jag hade velat det heller och som absolut inte skulle velat diskutera mäns utseende med mamma. Varför skulle jag då vilja göra det med en dotter just? Varför kunde inte jag och en son ha djur ihop, menar du? Varför skulle jag inte kunna åka på de resor jag föredrar, som är tränings- och vandringsresor, med en son?
Och går folk på riktigt och provar hattar på NK 2024? Med mamma?