• Anonym (Ledsen)

Meningslösa mens...

Vad ska man med den till nu egentligen. Är över 40 och maken vill inte ha fler barn, så det kommer inte bli fler (jag hade gärna skaffat en trea men i såna här frågor styr ett nej och jag vill ha min familj).

Men liksom, mensen nu blir ju vad? En påminnelse i 10 år om vad jag inte får? Tidigare var jag glad för den, den visade ändå att jag ju var fertil. Nu känns den mest hånfull ärligt talat.

• Svar på tråden Meningslösa mens...
  • Anonym (Lös)

Hysterktomi? Gjorde jag vid 27. Skönt att slippa. 

• Anonym (Y)

Jag är 44 och överlycklig att jag fortfarande ha mens, trots mecket och magsmärtorna. Ser inte fram mot klimakteriet ?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Y) skrev 2024-05-27 22:29:21 följande:

Jag är 44 och överlycklig att jag fortfarande ha mens, trots mecket och magsmärtorna. Ser inte fram mot klimakteriet ?

Mjo, men jag har en historia av väldigt riklig mens (dubbla nattbindor och handduk i sängen) och så extrema smärtor både vid ÄL och mens att jag kräks, blir yr och nästan svimmar och mår bedrövligt.

Så det är inte superlockande att harva på med det i 10 år till får erkännas.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lös) skrev 2024-05-27 22:27:37 följande:

Hysterktomi? Gjorde jag vid 27. Skönt att slippa. 

Hur lång återhämtning är det på den?
  • Anonym (Lös)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-05-27 22:50:01 följande:
    Hur lång återhämtning är det på den?
    Totalt någon månad. Jag var helt sjukskriven i 2 veckor, sedan 50% I tre. Jag hade bara ont i tre dagar.
  • Anonym (Vicki)

fan drömmen om att få ha mens och fertil...

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Vicki) skrev 2024-05-27 23:03:15 följande:

fan drömmen om att få ha mens och fertil...

Fast kanske inte när man vet att det inte blir fler barn.
  • Anonym (Vicki)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-05-27 23:08:17 följande:
    Fast kanske inte när man vet att det inte blir fler barn.
    Du kanske inte ens kan få fler barn trots mens. 3 är ett helt ok antal. 0 är tråkigare.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Vicki) skrev 2024-05-27 23:13:59 följande:
    Du kanske inte ens kan få fler barn trots mens. 3 är ett helt ok antal. 0 är tråkigare.
    Har två. Och om jag inte kan få fler trots mens är den ju också rätt poänglös. 
    Senaste ägglossningarna slutade i en kräkattack utomhus från ingenstans och smärtor så det snurrade i huvudet, respektive två dagar i ett mörkt rum med kräkningar regelbundet och helt totalt däckad. Så det känns inte heller så lockande.

Även om absolut, jag är tacksam för vad kroppen givit mig.
Svar på tråden Meningslösa mens...