Anonym (Jag) skrev 2024-05-28 00:18:14 följande:
Jag funderar lite på att göra det när jag blir äldre och är säker på att jag är klar med barn.. tror jag är det nu redan men inte helt 100.. är ?bara? 36 nu. Jag har lite livmoderframfall trots att jag bara har fött ett barn vaginalt (och två med snitt). Det är inget som måste åtgärdas nu men det är lite jobbigt med tyngdkänsla och att allt liksom sitter längre ner, är rädd för att det ska bli värre med åldern också.. det blev värre efter tredje barnet trots snitt (hoppas någon som tror att snitt är en garanti för att slippa framfall osv läser det här).
Har fått väldigt riklig mens och värre mensvärk efter tredje barnet som jag fick för två år sen också.. När bestämde du dig för att göra det? Har det varit något negativt med operationen eller är det bara positivt?
Just det, glömde säga att jag hade framfall före operationen och penetration kunde göra lite ont under året före operationen. Nu efter operationen verkar framfallet vara helt borta och sex är bara skönt. Ännu en fördel!
Våren 2022 började jag blöda okontrollerat, faktiskt efter att för första gången i mitt liv ha satt in en spiral - den föll ut av sig själv nån månad senare... men blödningarna bara fortsatte. Jag blödde hela våren och sommaren (med undantag för nån vecka) och på sensommaren pratade jag med läkare. Opererades i november 2022.
BARA positivt. INGET negativt.