Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Hanhund som är helt sextokig!

Anonym (Matte) skrev 2024-05-28 20:57:31 följande:
    Hanhund som är helt sextokig!

Jag har en 4-årig hane som jag haft sen han var valp, han är så go och underbar på alla sätt och vi är bästa vänner. Det finns endast en enda sak med honom som jag totalt avskyr...och det är när han "blir sextokig" och ska till varje pris "lätta på trycket" genom att tokjucka mot mitt underben. Det händer oftast antingen när vi är ute eller när jag ligger och vilar. Jag är så så less på dessa "anfall" och jag blir väldigt arg och ryter att han ska sluta. Han ignorerar det totalt och lyssnar inte på mig förrän jag nästan visar mig "hatisk". Han är annars lite si & sådär då det gäller att lyssna och lyda.. men har förstått att han inte klarar av när det blir många intryck på en gång. Då HÖR han inte ens mig, glömmer bort mig och skäller ut i tomma intet hysteriskt. Annars är han otroligt snäll, vänlig och kärleksfull. Är det kanske just kärlek han försöker visa med juckandet?? Alla säger olika; vissa att det är för att hunden ska försöka dominera ägaren. Vissa säger att det är könshormoner. Och det stämmer att han "får Pippi" när han vädrar löptikar! Då är han direkt på mitt ben, hyperventilerar och det ser ut som att han gör det tvångsmässigt faktiskt! Hur ska jag få honom att sluta jucka mot mig??

*snipp snipp*
  • Anonym (M)
    Anonym (Matte) skrev 2024-05-28 21:19:39 följande:
    Ja, flera som har sagt det redan under hans första år. Men jag har förstått att det för det första är svindyrt och det finns ingen garanti för att det förändrar något. Och så jag då med mina nojor.. Tänk om hunden lider mentalt och känslomässigt för resten av livet efter en sådan allvarlig stympning!?! Jag tänker på vilken skada det skulle göra på vilken man som helst..! Däri sitter ju en stor del av själva manligheten.  VET någon helt säkert att hunden inte blir som en lobotomerad, eller deprimerad eller skadad psykiskt efter ingreppet?? Det är ju trots allt ett allvarligt övergrepp... även om det "bara är en hund"! Jag tycker det måste finnas något annat sätt att få hundar lugna än att stympa dem?
    Han behöver kastreras. Vi gjorde det med vår hund och hans psyke blev betydligt bättre. Kände han löptikar i nejden så slutade han äta, var bara skinn och ben. Gick omkring och flåsade och var helt bäng i kolan. Hört talas om vissa som opererar in stora silikonpungkulor i stället för att de tror att hunden känner sig manlig då. Kanske säger mer om ägarens projicerade självkänsla än om hundens.
  • Anonym (M)
    Anonym (Matte) skrev 2024-05-30 22:18:14 följande:
    Det som gäller för din hund gäller inte för alla andra hundar! 

Haha, silikonpungkulor på en hund? 🤣 Du menar att jag har problem med min egen manlighet och projicerar det på min hund?  Jag är en kvinna,  jag har empati och kan sätta mig in i hur något kan kännas för någon annan, och empati är något som de flesta människor skulle behöva få en dos injicerad med då och då, då de flesta verkar lida brist på det! Jag har inga mindervärdeskomplex och lider inte av inbillad omanlighet. Jag balanserar min kvinnlighet och min manlighet väldigt bra! Så du har inget för att försöka få mig att må dåligt för det funkar inte! 
    Varför tog du åt dig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Matte) skrev 2024-05-30 23:25:37 följande:
    För att jag upplevde att du dumförklarade mig! 
    Jag tyckte det var en kul anekdot, hade ingenting att göra med dig. Du verkar ta saker väldigt personligt. Börjar nu fundera om du tänker sakligt runt hunden. Människor (män) och hundar går inte att jämföra på det sättet du gör. Nej, det är ett dåligt hundbeteende och inte alls något att känna sig smickrad över om en hund juckar. Även i hundarnas värld.
Svar på tråden Hanhund som är helt sextokig!