Hanhund som är helt sextokig!
Jag har en 4-årig hane som jag haft sen han var valp, han är så go och underbar på alla sätt och vi är bästa vänner. Det finns endast en enda sak med honom som jag totalt avskyr...och det är när han "blir sextokig" och ska till varje pris "lätta på trycket" genom att tokjucka mot mitt underben. Det händer oftast antingen när vi är ute eller när jag ligger och vilar. Jag är så så less på dessa "anfall" och jag blir väldigt arg och ryter att han ska sluta. Han ignorerar det totalt och lyssnar inte på mig förrän jag nästan visar mig "hatisk". Han är annars lite si & sådär då det gäller att lyssna och lyda.. men har förstått att han inte klarar av när det blir många intryck på en gång. Då HÖR han inte ens mig, glömmer bort mig och skäller ut i tomma intet hysteriskt. Annars är han otroligt snäll, vänlig och kärleksfull. Är det kanske just kärlek han försöker visa med juckandet?? Alla säger olika; vissa att det är för att hunden ska försöka dominera ägaren. Vissa säger att det är könshormoner. Och det stämmer att han "får Pippi" när han vädrar löptikar! Då är han direkt på mitt ben, hyperventilerar och det ser ut som att han gör det tvångsmässigt faktiskt! Hur ska jag få honom att sluta jucka mot mig??