Inlägg från: Anonym (Hundägare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hundägare)

Hanhund som är helt sextokig!

Min tik är lika dan fast hon är kastrerad innan min ägo. Så fort jag pratar med andra ute, eller när vi är på en plats hon inte känner sig hemma vid så juckar hon. I övrigt aldrig några problem alls. Det är inte enbart sexuellt alltid och jag blev faktiskt glad när jag läste ditt inlägg då du har vågat att reflektera utöver vad den vanliga människan alltid gör (att det enbart skulle vara sexuellt). Eller dominans. Det kan vara tecken på stress osäkerhet eller trots (men då skäller de till med och låtsas att de vill hugga dig i fingret när du säger ifrån och pekar med fingret neråt. Men en Han hund som håller p så (säger varken buu eller bää) men varit med om det att den gick på mig med (trots att jag är man) och den visade på dominans.) Inte alls som min kastrerade tik utan det handlar om oro där.  Att den blir stor när den känner tikarnas luft är en reaktion den inte kan rå för. Dofter luktar faktiskt väldigt starkt och genererar effekt speciellt inom djurvärlden och framförallt hundar. Men som andra har varit inne på så låt kastrera den och va sedan avslappnad. Vissa han hundar kan bli farliga om man inte klarar bemöta dem på rätt sätt tyvärr. Så ta inte för lätt på det så klänge den inte är kastrerad.

Hoppas det löser sig för dig! Och tack igen för att du ser andra orsaker till beteendet med ! Det var fint att läsa men glöm inte bort att skydda dig själv så säkerställ det säkraste först och därefter om problem fortfarande finns så vet du då varför men samtidigt minskat din utsatthet. 

Svar på tråden Hanhund som är helt sextokig!