• Anonym (Wzq)

Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?

Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-29 11:06:25 följande:

Att man tillfälligt bor hemma pga separation eller studier, är i min värld inget konstigt, eller att man betalar för sig.

Men att arbeta heltid och ha fast jobb år efter år och inte ha några planer på att bli självständig eller betala för sig, är helt galet i min värld. Jag har svårt för att se på utifrån. Och pappan vägrar ta betalt, och säger att han aldrig kommer att kasta ut sitt barn. Det förstår jag, men man kanske kan lära sitt barn att det kostar att leva. Blir så frustrerad av detta. Vet inte hur länge jag ska stå ut. 

Sålänge detta barn bor hemma kan vi inte heller flytta ihop, eftersom det är så vi har bestämt. Det är ännu mer frustrerande.

?men man kanske kan lära sitt barn att det kostad att leva? Behöver du betala för henne? Om inte så rör det inte dig om han väljer att betala för henne eller inte. Det har du liksom inte med att göra alls.
  • Anonym (Wzq)
    Anonym (Eh) skrev 2024-05-29 10:49:11 följande:

Vadå "om hon kan tänka sig"...? Man informerar henne om att nu när du har ett jobb är det dags för dig att söka eget boende, Du har ett halvår på dig. (eller kortare om man föredrar det)

Jättebra om man vill sabba relationen till sitt barn. Man kastar inte ut sina barn, inte om de inte är farliga hemma, och det är punkt där.
Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?