• nihka

Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?

Köp ett eget hus där du kan trivas själv och han han någon gång i framtiden vill ansluta ta ställning till då om du vill ha honom boendes hos dig eller inte.

Det handlar inte om någon ålder gällande hemmaboende barn utan den här mannen kommer att curla sin dotter tills han dör. Därför ska du inte bo i hans hus där han kommer fortsätta inrätta sig efter sin dotter utan i ditt eget hus där han och hon får inrätta sig efter dig. Iså fall gäller ett gästrum som är för alla gäster och inget permanent eget rum för henne.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-06-13 08:32:02 följande:
    Den var bäst!!
    Hade velat att det var så att han flyttade in till mig och att hon fick anpassa sig, precis som mina barn att ta hänsyn och dela på ett rum med andra vuxna barn som vill komma på besök och sova över. 
    Men han är inte dum och vill att det ska vara han som också står på lägenheten, och vill tom betala mer av hyran bara så att hon får ett eget rum som snart 22 åring, eftersom hon har psykiska problem och inte klarar av separationer eller att komma i första hand hos sina föräldrar.
    Då är valet enkelt för dig. Du bor själv så kan han komma och hälsa på dig. Han får inte bara betala mer för hans och hennes boende utan stå ensam för alla kostnader. Undrar hur länge han tycker det är roligt? Du ska iaf värma om dig och din husfrid och inte subventionera hans curlingprojekt.
  • nihka
    nihka skrev 2024-06-13 18:40:07 följande:
    Då är valet enkelt för dig. Du bor själv så kan han komma och hälsa på dig. Han får inte bara betala mer för hans och hennes boende utan stå ensam för alla kostnader. Undrar hur länge han tycker det är roligt? Du ska iaf värma om dig och din husfrid och inte subventionera hans curlingprojekt.
    * värna
  • nihka
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-06-13 18:44:20 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar här?

De bor ju inte tillsammans idag så om han hälsar på ts ibland blir det ingen som helst skillnad mot nu. Dessutom är det oftast ts som är i hans stora hus så det är redan nu han som betalar mest för alla tre.
    Det är stor skillnad på att bo själv i en liten sålänge lägenhet och i väntan på honom och att köpa ett eget hus och inrätta det efter sina egna behov.

Då blir hans betala för sig själv och sin dotter en permanent situation istället för att han planerar för TS att subventionera ett liv han inte har råd med.
  • nihka
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-26 20:22:03 följande:
    Pappan kanske är den som inte vill att dottern flyttar eftersom han inte vill bo med ts?
    Knappast då pappan bett TS vara sambo med honom. Det är tydligt att han inte klarar av att hantera situationen med dottern som bor hemma snart 22 år gammal med egen inkomst, betalar noll kronor för sitt uppehälle, inga kompisar och ligger all sin vakna tid framför TV:n.

Pappan/föräldrarna behöver ta en kontakt med vården/vuxenspykiatrin för att reda i ångesten och vad som stoppar dottern från utveckling och en frigörelseprocess.
  • nihka
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-27 10:56:14 följande:
    Som förälder/pappa hoppas jag att han i all evighet fortsätter välja sina barn före en partner som på riktigt hatar och inte ens accepterar hans barn. Båda barnen verkar avsky ts och det är ömsesidigt. Både dottern och ts vill bo i det stora fina huset med pool och vinna fajten om pappans kärlek. Normalt beteende är inte att se ett barn som en rival man måste vinna över.
    Ts borde lämnat för flera år sen men pga hennes diagnos har hon svårt för det tyvärr.
    En livlig fantasi har du iaf.
  • nihka
    Anonym (Lilly less) skrev 2024-09-27 11:50:57 följande:

Du har träffat en man som sannolikt har ett barn med outredd diagnos. Kanske det bästa vore att börja där? Se till att mannen stödjer dottern att söka hjälp för sin separationsångest/ depression ( eller vad hon nu har). 

Det känns mer konstruktivt att se till att dottern får hjälp så hon kan flytta, än att bråka och gnälla på varandra.Jag tycker definitivt inte att hon bara verkar lat, de flesta ungdomar ( särskilt tjejer) brukar knappt kunna vänta på att flytta hemifrån om de får möjlighet.

Tänk på att tjejers psykiska besvär enkelt kan missas eftersom de sällan blir utåtagerande. De kan också te sig mer fungerande i vissa sammanhang, men må väldigt dåligt inuti.

Ja, vårdkontakt är nog den rätta vägen framåt.
  • nihka
    Anonym (Lilly less) skrev 2024-09-27 14:55:29 följande:

Nej, det är kanske sant. Men de flesta vill bli självständiga när de är vuxna.

Många vill ha någon form av socialt liv, vare sig det bara är vänner eller även en partner.

Det är tecken på att något inte står rätt till. Tjejen verkar ha isolerat sig mot omvärlden.
Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?