Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

MA-missed abortion

Jag har också varit med om det två gånger ..fast tidigare , upptäcktes i vecka 11 första gången och i vecka 6 ungefär andra gången.. Tror tyvärr de brukar kunna se när man är så långt gången, är det tidigt är det mycket svårare och då har jag varit med om att de har sett fel. Men man brukar vänta en vecka för säkerhets skull och kolla igen innan man gör något tror jag? 

Annars är det ju om du inte är så långt gången som du trodde. Och såklart kan läkare se fel. När jag väntade min son var det en läkare som sa att jag höll på att få missfall, han såg det på ultraljud .. då var jag i vecka 8. Sonen är 2 år gammal nu. 

• Anonym (Sara)

Och jag beklagar verkligen om det är så att det blir missfall .. men håller tummarna för att de ändå har sett fel. Kram!

• Anonym (Sara)
    camomill skrev 2024-05-29 13:18:38 följande:

Åh stackare 😭 precis när man börjar bli säker på att det inte blir missfall. 

Jag har aldrig varit gravid så kan inte bidra med några erfarenheter. Men har det inte bokats in någon tid för abort eller uppföljning? För då borde de rimligtvis dubbelkolla att de är säkra på sin sak. 

Kram!

Ja normalt brukar man kolla igen efter en vecka tror jag. Och om det är MA kan man ju behöva hjälp att få ut det. Jag har gjort en medicinsk ?abort? och en skrapning.
Svar på tråden MA-missed abortion