• Anonym (Rosa)

Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?

Om du kände det fanns kemi och intresse eller är det riskabelt? Önskar endast svar från män. 

• Svar på tråden Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?
  • Anonym (Janne Max)

Enligt kvinnor är man på jobbet bara för att jobba. Men tar man inget initiativ är men omanlig.

• Anonym (N)
    Smecker skrev 2024-05-30 14:39:00 följande:

Nej. Jag tar generellt sett inte den typen av initiativ alls, och definitivt inte på arbetet. Är en kvinna intresserad av mig så är det upp till henne att ta initiativet.

Rekommenderar inte.

Killar som vill att tjejen ska ta initiativet är en röd flagga.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (N) skrev 2024-05-30 16:31:02 följande:
    Rekommenderar inte.

Killar som vill att tjejen ska ta initiativet är en röd flagga.
    Jag har läst att många förhållanden som håller är där hon tog initiativet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-30 16:23:57 följande:

Enligt kvinnor är man på jobbet bara för att jobba. Men tar man inget initiativ är men omanlig.

Sant. Avtändande är det också.
  • Anonym (N)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-30 16:42:08 följande:
    Jag har läst att många förhållanden som håller är där hon tog initiativet.
    Det är för att när killen vill att tjejen tar initiativet så tar han vem som helst. Det säger sig självt, han kan inte direkt välja och vraka på tjejer som kommer på kö för att ta initiativ.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (N) skrev 2024-05-30 16:49:47 följande:
    Det är för att när killen vill att tjejen tar initiativet så tar han vem som helst. Det säger sig självt, han kan inte direkt välja och vraka på tjejer som kommer på kö för att ta initiativ.
    Nonsens. Jag har aldrig haft ett förhållande och flera har tagit initiativet. Jag tackade nej.
  • Anonym (Konsekvent?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-30 16:53:27 följande:
    Nonsens. Jag har aldrig haft ett förhållande och flera har tagit initiativet. Jag tackade nej.
    Och ändå i många trådar klagar du på att kvinnor inte tar initiativ och förväntar sig att män ska göra det.
    Men tydligen då har ju kvinnor tagit initiativ så hur ska du ha det?
    Du är ju inte konsekvent direkt!
    Men du kanske menar att dom kvinnorna du varit intresserad av inte tagit  initiativ till dig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Konsekvent?) skrev 2024-05-30 17:15:20 följande:
    Och ändå i många trådar klagar du på att kvinnor inte tar initiativ och förväntar sig att män ska göra det.
    Men tydligen då har ju kvinnor tagit initiativ så hur ska du ha det?
    Du är ju inte konsekvent direkt!
    Men du kanske menar att dom kvinnorna du varit intresserad av inte tagit  initiativ till dig?
    Kvinnor tar initiativ, men inte i den utsträckning som de borde göra. Många vågar inte, många tycker att det är mannen som ska göra det.
  • Anonym (Konsekvent?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-30 17:17:13 följande:
    Kvinnor tar initiativ, men inte i den utsträckning som de borde göra. Många vågar inte, många tycker att det är mannen som ska göra det.
    Varför borde dom?
    Det finns väl både kvinnor och män som inte vågar och som tur är blir dom ändå tillsammans med en person som vågar.
    Problemet uppstår när varken en kvinna eller en man som är intresserade av varandra vågar och då blir det ingenting mellan dom men då träffar ju oftast den som inte vågar en partner som vågar. 
    Du vet även de flesta blyga blir ihop med någon.
    Varför borde blyga kvinnor tar mer initiativ än blyga män? 
    Varför anser du att blyga kvinnor ska initiativ mer än blyga män?
    Det är ju du som att du tycker att kvinnor borde ta initiativ med dig och är besviken på att kvinnor inte gör det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Konsekvent?) skrev 2024-05-30 17:36:26 följande:
    Varför borde dom?
    Det finns väl både kvinnor och män som inte vågar och som tur är blir dom ändå tillsammans med en person som vågar.
    Problemet uppstår när varken en kvinna eller en man som är intresserade av varandra vågar och då blir det ingenting mellan dom men då träffar ju oftast den som inte vågar en partner som vågar. 
    Du vet även de flesta blyga blir ihop med någon.
    Varför borde blyga kvinnor tar mer initiativ än blyga män? 
    Varför anser du att blyga kvinnor ska initiativ mer än blyga män?
    Det är ju du som att du tycker att kvinnor borde ta initiativ med dig och är besviken på att kvinnor inte gör det.
    Varför inte? Varför fegar dom, väntar på att han ska ta initiativ? Om hon vill ha nåt borde hon väl se till att få det? Varför så passiv?
    Alla män vågar inte heller, så ibland blir det inget.
    Ja, jag är besviken just av den anledningen. Vet många som känner samma.
Svar på tråden Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?