• Pokemon

Oxytocinspray någon?

Hade inte hört om den här puffen med oxytocin förrän jag låg på BB, är det vanligt att puffa?

Puffar f ö själv för fullt. Jag är så trött på att inte få ut nån mjölk, tror jag ska sluta amma helt...

• Svar på tråden Oxytocinspray någon?
  • Desimanda

Hej!
    Jag använde Oxytocinspray och första veckan gick det bra men efter 2 veckor minskade mjölken så han fick både min mjölk och Nan1. När Simon blev 4 veckor försvann mjölken helt.

• Fru Larzzon

Var får man sån spray?

• Rut

En bekant till mig fick sån spray av barnmorksam på MVC för att hennes mjölkstockoning skulle släppa. Hon tyckte att den fungerade kanon!

• Fru Larzzon

Får man mer mjölk eller kommer den bara snabbare?

• Monsa

Sätter väl igång utdrivningen av mjölken, fick också det av bm som var från bb hemvård för att mina tuttar höll på att stocka sig, tyckte det funkade men det var skitjobbigt ändå med massa annat runt amningen så jag ammade inte mer än tre veckor.

• kixan

Fru Larzzon: Den sätter igång utdrivningen, men man ska vara försiktig med att använda den, för risken är att man annars blir beroende av den för att få igång utdrivningen.

• Anne M

Jag fick sprayen från BVC, hjälpte tyvärr inte det minsta, fick "bara" en väldans massa nässultslag över HELA min kropp...

• princess of woolfs

syntocinonspray heter det..fick det när jag hade mjölkstockning..överdoserade rejält, men tyckte inte det hjälpte nämnvärt, för en del är det bra..

• Minni

Ge inte upp jag har en väninna som har den sprayen plus att hon pumpar du ska se att det kommer igång men visst psyket påverkar oxå amnngen.

• Pokemon

Tack för svaren.
    Efter intensiva försök i 4 månader...
    Jag har fortfarande långt ifrån nog men nöjer mig med det lilla. Får väl än en gång finna mig i att jag tillhör de få som inte kan fullamma...

• Linda och Simon

Hej!

Jag tror nog att det är vanligare än man tror att det är problem med ammningen. Jag har också använt sprejen eftersom jag först fick mjölkstockning i ena bröstet och sedan i andra. Det hjälpte faktistkt men jag ger Simon tillägg efter varje amning eftersom han blir inte nöjd med den lilla mjölk som kommer. Först var det jättejobbigt innan vi gav honom tillägg eftersom han aldrig blev nöjd. Misströsta inte över att du inte kan fullamma...

Svar på tråden Oxytocinspray någon?