• Leptirica

Levaxin

Hej
    Jag mediciner sen 8 år med Levaxin 50 mlg för underfunktion av sköldkörteln.
    Sen jag började med medicinering har jag tappat alla  hårstrån på armarna, underben och ögonbryn har halverats. 
    Det värsta är hårfästet på huvudet som jag mår mycket dåligt av. Har klippt lugg för att dölja kalla fläckar. 
    Jag har funderat på att sluta med Levaxin och se om det blir bättre, men läkare avråder.  Har testat med tillskott olika vitaminer , men inget  förbättras.
    Har någon  samma bekymmer som jag och vad ska jag göra?

• Svar på tråden Levaxin
  • Anonym (Mona)

Jepp, jag har erfarenhet av det!
    Jag tappade halva mitt hår och allt annat du nämner när jag inte låg rätt i mina värden. Jag mådde så dåligt av håravfallet att jag vart tvungen att sätta i hår extansions.
    Mådde för övrigt SKIT i hela kroppen!
    Mådde så i tio år!
    Testa Selen!
    Det satte fart på hårväxten på huvudet, det som började att växa upp stod rätt upp över hela huvudet!
    Det som gick av på tinningarna kom ej tillbaka som innan men bättre, fast det blev helt vitt!
    Jag fick även tilläg av Liothyrenin.
    Av Selen blev jag även piggare och med Liothyrenin lugnade mitt hjärta ner påtagligt.

• Anonym (?)

Men är det verkligen levaxin som gör att du tappat hår? Kan inte håravfall bero på hypotyreosen och att levaxinet är fel inställt???

Svar på tråden Levaxin