Med tanke på hur lymfan fungerar så är det ganska logiskt att något som trycks in i huden, så som man gör vid tatueringar, ställer till med ett helvete.
Jag har, sedan jag fick reda på min sköldkörtelsjukdom, studerat kroppen och hur den fungerar väldigt mycket. Det är alltså över 15 år sedan jag fick min diagnos och har läst allt jag kan komma över i minst 10 år. Medan min man läser en roman vid poolen på semestern plöjer jag genom studie efter studie om kroppen, sjukdomar, kost osv osv. Jag läser både det som kommer från traditionerlig medicin och alternativ medicin.
Lymfsystemet är komplext men ändå inte. Sköter vi oss så sköter det sig. Men tyvärr så sköter vi inte oss... .Hur många är det som tänker på att äta mat som faktiskt är bra för kroppen? För många köper Billys pan pizza eller en Dafgårds eller en pizza från den lokala pizzerian allt för ofta. Vi stressar, sover fel (kroppen behöver en återställning i rätt tid för att kunna återhämta sig. Vi ska inte sitta uppe kl 1 då ska vi sova! Ja skiftarbete är inte bra för oss men nödvändigt i dagens samhälle). Vi behöver röra på oss!! Det finns de som har stillasittande arbete som kommer hem och tränar på gymmet en timme sen anser mig att man har varit så himla bra och sund, sorry det räcker inte. När vi stressar andas vi fel och skapar dåliga förutsättningar för oss själva utifrån och in.
Så om vi genom fel kost, stress och dålig sömn och kass träning kan sabba lymfsystemets optimala funktion vad gör inte tatueringar mot oss då? Det är en lång väg från frisk till cancer och mycket annat kan hända på vägen. Vilka andra problem får människokroppen pga tatueringar som INTE är cancer?? 21 % riskerar att få cancer men vad riskerar resten av de tatuerade att drabbas av?