• Anonym (Flaxan)

Fettsugning armar?

Är 38 år. Har i hela mitt liv haft jättekomplex för mina stora överarmar. De är oproportionerligt stora mot resten av kroppen och ingen träning eller diet verkar kunna göra dem mindre - knappt ens fastare. Det är trist att vara ung och ha gäddhäng som en gammal kvinna, och jag vill kunna känna mig snygg i ärmlösa linnen och klänningar.

Funderar på om en fettsugning är sista utvägen. Någon här som har fettsugit armar och kan berätta om det? Jag är speciellt intresserad av om det är en permanent lösning, under förutsättning att kost-och motionsvanor förblir de samma såklart.

• Svar på tråden Fettsugning armar?
  • Anonym (M)

Mycket bättre med styrketräning och ändring av kostvanor. 

• Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2024-06-03 10:34:46 följande:

Det kan bli svårt strån de resultat man vill få då man inte kan påverka fettfördelningen. Vissa samlar på sig mer fett på vissa kroppsdelar och man måste då gå ner i vikt extremt mycket för att få bort det fett som man vill ha bort. Ibland försvinner fettet först när man är underviktig och det är inte så bra.
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2024-06-03 10:46:17 följande:
    Det kan bli svårt strån de resultat man vill få då man inte kan påverka fettfördelningen. Vissa samlar på sig mer fett på vissa kroppsdelar och man måste då gå ner i vikt extremt mycket för att få bort det fett som man vill ha bort. Ibland försvinner fettet först när man är underviktig och det är inte så bra.
    Eller så styrketränar man, får i sig tillräckligt med protein och bygger muskler. 
  • Anonym (Flaxan)
    Anonym (M) skrev 2024-06-03 10:34:46 följande:

Garanterat när det funkar, men som jag redan skrivit i trådstarten har det inte gett resultat för mig.
  • Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2024-06-03 10:48:23 följande:
    Eller så styrketränar man, får i sig tillräckligt med protein och bygger muskler. 
    Fast det tar inte bort fettet.
  • Anonym (S)

Oproportionerlig fettfördelning avhjälps inte med kost och träning.

• Anonym (M)
    Anonym (Flaxan) skrev 2024-06-03 10:48:45 följande:
    Garanterat när det funkar, men som jag redan skrivit i trådstarten har det inte gett resultat för mig.
    Det är för att du inte prövar tillräckligt eller på rätt sätt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2024-06-03 10:55:06 följande:
    Fast det tar inte bort fettet.
    Fett blir till muskler. Så jo. 
  • Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2024-06-03 11:00:46 följande:
    Fett blir till muskler. Så jo. 
    Nej det funkar inte så. Man kan bygga muskler under fettet men fettet är kvar ovanpå. Man kan inte påverka fettfördelningen genom träning. Tyvärr.
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2024-06-03 11:06:32 följande:
    Nej det funkar inte så. Man kan bygga muskler under fettet men fettet är kvar ovanpå. Man kan inte påverka fettfördelningen genom träning. Tyvärr.
    Nu ville väl ts ha muskler och inte "gäddhäng". Då får Hin styrketräna armarna (och även resten av kroppen) om hon ska lyckas. För jo, fettet omvandlas till muskler vid styrketräning och bygging av just muskler. 

Eller ta den lätta vägen och fettsuga och ha fula ärr. 
  • chriparkk

Fett omvandlas inte till muskler. Det är två olika vävnader. Fett förbränner man och muskler bygger man. Däremot om man styrketränar och ligger på kaloriunderskott så kan det ge illusionen av att man omvandlat fett till muskler. Men det är en annan sak.

Hur lång är du och hur mycket väger du?

• Anonym (Agneta)

Sen är ju frågan om gäddhänget verkligen är fett och inte överskottshud?  
    Överflödig hud går varken att träna bort eller banta bort utan behövs åtgärdas kirurgiskt.  

Sen en annan tanke är om detta är ett komplex så hur mycket sanning ligger det i din egen bedömning av dina armar? Komplex brukar alltid vara synlig av enbart den som är missnöjd.  Så jag skulle vara försiktig med att komma med konkreta tips. Jag har erfarit i min omgivning flera som förstört kroppsdelar i jakten på att korrigera komplex och istället gjort allt värre eftersom det inte funnits mer än psykiskt.

• Anonym (Lipödem)

Jag har lipödem och har haft oerhört stora överarmar sedan i tonåren. Opererade dem för tre år sedan och det var fantastiskt. Överskottsskinnet blir ju kvar Men att slippa gigantisk arm som gör att inga kläder passar är underbart. 

• Hjelm

Haha det är verkligen Familjeliv i ett nötskal. TS frågar "är det någon som gjort en fettsugning" och genast kommer en massa kommentarer från folk som INTE gjort det och svarar på något HELT annat än ämnet.

• Anonym (M)
    Hjelm skrev 2024-06-03 13:03:41 följande:

Haha det är verkligen Familjeliv i ett nötskal. TS frågar "är det någon som gjort en fettsugning" och genast kommer en massa kommentarer från folk som INTE gjort det och svarar på något HELT annat än ämnet.

Ser dock ingen kommentar från någon som säger att de INTE har gjort fettsugning. Enbart förslag på bättre och billigare saker en fettsugning. 
  • Hjelm
    Anonym (M) skrev 2024-06-03 13:17:45 följande:
    Ser dock ingen kommentar från någon som säger att de INTE har gjort fettsugning. Enbart förslag på bättre och billigare saker en fettsugning. 
    Det hade ju de personerna troligen nämnt i så fall.

I vilket fall som helst har TS inte bett om några kost-eller träningstips.
  • Lynx123

Fettsugning innebär många risker och blir inte alltid snyggt. Dessutom är det inte helt ovanligt att kroppen "kompenserar" för det förlorade fettet genom att skapa nytt på andra, mer besvärande ställen.

• Fjäril kär

Mitt bästa tips är att boka tid till en plastikkirurg som får göra en bedömning av dina armar och helt enkelt utgå därifrån . Då får du svart på vitt vad som verkligen gäller och vad som kommer att fungera på riktigt. 

• Anonym (M)
    Hjelm skrev 2024-06-03 13:20:32 följande:
    Det hade ju de personerna troligen nämnt i så fall.

I vilket fall som helst har TS inte bett om några kost-eller träningstips.
    Varför skulle man "troligen ha nämnt det"?

Tror du folk är stolta över att ha gjort fettsugning? Jag är iallfall inte det. Värsta jag någonsin har gjort och skulle aldrig rekommendera det till andra. 
Svar på tråden Fettsugning armar?