Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Min partner var otrogen och nu har jag tappat känslor

När du bestämde dig för att förlåta otroheten gick ni i terapi då eller du "bara" valde att förlåta? Anledningen till att jag frågar är för att jag vet att det krävs rätt bra med arbete för att verkligen lägga en otrohet bakom sig som man har bearbetat. 
    Min sambo var otrogen efter att vi hade levt 18 år tillsammans. Vi gick i parterapi och var för sig för att bearbeta, läka och laga. Det tog ett par år för oss att verkligen lyckas med det arbetet. 

• Anonym (Varit där)
    Anonym (A) skrev 2024-06-04 08:25:09 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har gått i terapi själv, eller jag gör det fortfarande. Jag har kunnat acceptera det som hänt och lagt det bakom mig. Men jobbar fortfarande med tilliten. Lever ni tillsammans idag? Visade han att han ångrar sig och hur? Litar du på honom idag?
    Ja, vi lever tillsammans idag. Jag litar på honom men ibland kan det fortfarande dyka upp oro. Men då väljer jag att ta upp det med honom. Berätta vad som stör mig eller gör mig ledsen eller vad det kan vara. Jag har haft en ganska tuff period den sista månaden (jobb och annat) och det har spillt över på vårt förhållande. Jag känner mig ledsen och trött. Och han är där. Stöttar, tröstar, kramar. 

Han visade enormt mycket ånger och vände ut och in på sig för att visa att han ångrade sig och ville rädda vårt förhållande. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (A) skrev 2024-06-04 08:25:09 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har gått i terapi själv, eller jag gör det fortfarande. Jag har kunnat acceptera det som hänt och lagt det bakom mig. Men jobbar fortfarande med tilliten. Lever ni tillsammans idag? Visade han att han ångrar sig och hur? Litar du på honom idag?
    Hur har din sambo visat ånger? Vad har han gjort för att du ska känna dig trygg igen?
Svar på tråden Min partner var otrogen och nu har jag tappat känslor