• Anonym (Less)

Finns det något som funkar mot celluliter?

Jag behövde ta en medicin en period och en av biverkningarna som så klart drabbade mig, var cellutliter. Jag har innan dess varit hyggligt förskonad.

Jag vet att det inte är hela världen och att det är helt naturligt, men det känns likafullt trist när de bara dykt upp så där.

Finns det något man kan göra? Finns det någon behandling som faktiskt fungerar och inte bara kostar skjortan?

• Svar på tråden Finns det något som funkar mot celluliter?
  • Anonym (Jq)

Ett gym jag tränade på hade en massage roller som fick celluliterna att minska (och faktiskt försvinna), de kostar någon hundralapp att köpa.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Jq) skrev 2024-06-04 17:36:25 följande:

Ett gym jag tränade på hade en massage roller som fick celluliterna att minska (och faktiskt försvinna), de kostar någon hundralapp att köpa.

Kan du visa en bild på hur en sån ser ut?
  • Anonym (gym)
    Anonym (Jq) skrev 2024-06-04 17:36:25 följande:

kan ju likagärna varit gymövningarna som gjorde jobbet, inte rollern
  • Anonym (Less)
    Anonym (gym) skrev 2024-06-04 17:45:07 följande:

Börja gymma! 

Du menar det jag gjort flera gånger i veckan de senaste 20 åren? Du  behöver inte tipsa om att springa heller, för jag springer några mil i veckan också.
  • Anonym (Jq)
    Anonym (gym) skrev 2024-06-04 18:11:42 följande:
    kan ju likagärna varit gymövningarna som gjorde jobbet, inte rollern
    Fast jag hade gymmat (samma typ av övningar) i många år innan detta, ändrade inget på min träning utan bara rollern.

Bifogar en bild, den liknade denna, hade inte piggar som masserade utan var rätt platt...
  • Anonym (Jq)

Bilden kom visst inte med 

• Anonym (Ngnf)

Har samma problem. Aldrig haft celluliter innan men har fått en del nu. Är lång och smal. 

Har läst att man kan använda foamroller så jag prover det just nu. men inte bara därför, utan för det ska vara bra rent allmänt. 

Vad var det för medicin om man får fråga? 

• Anonym (Less)
    Anonym (Ngnf) skrev 2024-06-04 19:21:04 följande:

Har samma problem. Aldrig haft celluliter innan men har fått en del nu. Är lång och smal. 

Har läst att man kan använda foamroller så jag prover det just nu. men inte bara därför, utan för det ska vara bra rent allmänt. 

Vad var det för medicin om man får fråga? 

En sån rullar jag ofta på för min krånglande höft. Kanske ska testa ändå.

Medicinen är ett biologiskt läkemedel mot reumatism.
  • Anonym (Träna sig till snyggare kropp...)

...tar inte bort celluliterna tyvärr, men de stör mindre om magen är platt och stjärten ser najs ut i spegeln. 

Svar på tråden Finns det något som funkar mot celluliter?