Inlägg från: Anonym (Less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Less)

Finns det något som funkar mot celluliter?

Jag behövde ta en medicin en period och en av biverkningarna som så klart drabbade mig, var cellutliter. Jag har innan dess varit hyggligt förskonad.

Jag vet att det inte är hela världen och att det är helt naturligt, men det känns likafullt trist när de bara dykt upp så där.

Finns det något man kan göra? Finns det någon behandling som faktiskt fungerar och inte bara kostar skjortan?

• Svar på tråden Finns det något som funkar mot celluliter?
  • Anonym (Less)
    Anonym (gym) skrev 2024-06-04 17:45:07 följande:

Börja gymma! 

Du menar det jag gjort flera gånger i veckan de senaste 20 åren? Du  behöver inte tipsa om att springa heller, för jag springer några mil i veckan också.
  • Anonym (Less)
    Anonym (Ngnf) skrev 2024-06-04 19:21:04 följande:

Har samma problem. Aldrig haft celluliter innan men har fått en del nu. Är lång och smal. 

Har läst att man kan använda foamroller så jag prover det just nu. men inte bara därför, utan för det ska vara bra rent allmänt. 

Vad var det för medicin om man får fråga? 

En sån rullar jag ofta på för min krånglande höft. Kanske ska testa ändå.

Medicinen är ett biologiskt läkemedel mot reumatism.
  • Anonym (Less)
    Anonym (Träna sig till snyggare kropp...) skrev 2024-06-04 19:40:42 följande:

...tar inte bort celluliterna tyvärr, men de stör mindre om magen är platt och stjärten ser najs ut i spegeln. 

Nu är jag redan tämligen vältränad, så jag söker tips på saker som faktiskt kan få celluliterna att försvinna.
Svar på tråden Finns det något som funkar mot celluliter?