Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

Har legat med min systers kille

Mia04 skrev 2024-07-22 10:16:15 följande:
    Nej, jag vill komma undan så mycket det bara går. Jag vet att det var fel men att hon ska vara så långsint är tråkigt. Hon kastade ju ut mig

fylla eller ung och dum. Det är lätt för er som är äldre att läxa upp mig men ni var säkert värre

Skylla ifrån mig? jag skyddar mig bara
    Så länge du vill komma undan så mycket det går tar du inte ansvar för dina handlingar. 

Man är inte långsint för att man inte förlåter det sveket du utsatt din syster för på bara en månad. Du ska vara lycklig om hon någonsin kommer att lita på dig som innan detta skedde.

Värre än dig? Hur är man värre än någon som väljer att knulla syrrans kille för att hon "behövde ett knull" och han var tillgänglig? Och ha, du gjorde fortfarande det valet och hade inte hon kommit på er så hade du aldrig sett det som ett misstag. 

Du ångrar inte det som skett, du bara mår dåligt över att det upptäcktes vilken jävligt dålig syrra du är. 
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-23 03:40:24 följande:
    Sluta, jag är inget sådant äckel som skulle göra det igen
    Det spelar ingen roll om du inte skulle göra om det. Du gjorde ändå ett val där och då. Även felaktiga val ("misstag") är val. Du hade valen "knulla syrrans pojkvän" och "inte knulla syrrans pojkvän" och du valde alternativ ett. Ingen tvingade dig till det, ingen hotade dig till att göra det. Du gjorde ett val baserat på att du var kåt och "behövde ett knull" (dina egna ord). 

Så länge du inte ens kan stå för att du faktiskt gjorde ett val kommer du inte vidare. Allt vi gör i livet är ett val. 
    Mia04 skrev 2024-07-23 00:58:04 följande:
    Sluta låta som man är  ett svin
    Men du har ju betett dig som ett svin mot din syster. På vilket sätt har du inte varit ett svin mot henne genom ditt val att knulla hennes pojkvän?
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-23 08:39:30 följande:
    Nej, men det är en nyfiken fråga och dunar för feg tydligen att svara på den = barnrumpa. Det har jag inte sagt heller
    För din information är jag ca 30 år äldre än dig, har två barn i mellanstadieålder (samma kön) och skulle de bete sig mot varandra som du gjort mot din syster skulle jag vara sjukt besviken på dem och undra vad i helvete jag gjort för fel som förälder som inte lyckats lära dem att vissa saker gör man bara inte. Jag skulle inte heller tvinga den som blivit utsatt för detta svek vare sig att förlåta eller, faktiskt, umgås med den som utsatt syskonet för sveket. Jag skulle däremot prata allvar med den som utsatt syskonet för sveket och fråga vad i helvete hen håller på med och att det är hens ansvar att laga relationen, inte den utsattes.
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-23 21:41:41 följande:
    Förutom mitt lilla snedsteg så har jag vart en bra syster ja.
    Det är inget litet snedsteg att knulla syrrans pojkvän. 
    Mia04 skrev 2024-07-23 21:46:24 följande:

Jag sa inte nej och Inger motstånd heller. Men jag ska inte få skulden för att syrran var ihop med ett äckel. Det är inte mitt fel att han är ett svin. 

Det var inte planerat och inget medvetet val från min sida. Som sagt konsekvenser har jag fått tillräckligt

Det spelar ingen roll att han är ett äckel. Du är minst lika illa som knullar syrrans pojkvän som han är som knullar flickvännens syrra. 

Det var ett medvetet val. Du hade kunnat be honom dra åt helvete som en normal människa hade gjort. Istället VALDE du att klä av dig naken och sätta på honom. Ett val! I efterhand ett "misstag" men för att kunna göra misstag behöver man göra ett VAL.

• Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-24 17:06:06 följande:
    Jaha, så du är en tant som beter dig som en barnrumpa. Så om ditt ena barn hade gjort något likande så skulle du gjort så hen mådde ännu sämre. Vilken toppen förälder du verkar vara. Not!
    Vill du veta vad jag lär mina barn? "Vi kommer inte alltid vara överens, jag kommer inte alltid att tycka om dina val, jag kommer att kritisera vissa av dina val men jag kommer aldrig sluta älska dig" Om ett av mina barn beter sig som dig, skyller ifrån sig på andra eller på omständigheterna, så kommer jag att berätta för dem att det är fel. De tar större ansvar för sina handlingar trots att de är betydligt yngre än dig än vad du gör som (tyvärr) räknas som vuxen. 

Hur är jag en barnrumpa? För att jag påpekar hur otroligt fel du tänker och beter dig? Det märks otroligt tydligt att du aldrig behövt ta ansvar för dina handlingar förrän nu och då gör du precis al6för att lägga skulden någon annan stans än där den hör hemma, hos dig.
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-24 22:33:57 följande:

Men vad duktig du är då och vilka perfekta barn du har. Ja, jag är en hopplös slarver som ställer till med oreda.nöjd? 

Du beter dig som en barnrumpa? Det stämmer jag är ganska bortskämd och har inte behövt ta så mycket ansvar

Nej, mina barn är inte perfekta men till skillnad från dig så får de lära sig att ta ansvar för sina handlingar. Detta har dina föräldrar misslyckats kapitalt med att lära dig vilket gör livet jobbigt för dig nu när du måste ta ansvar för vad du gjort. Men istället fortsätter du att försöka komma undan ansvar och skyller på att syrran är långsint, att hon borde vara tacksam istället för att du minsann visade att han var ett svin etc. 

Det är dags att växa upp nu, lilla Mia04. Det är dags att börja ta ansvar för dina handlingar oavsett hur mycket du ångrar dem i efterhand när de kommer och biter dig i arslet. 

Men på typiskt Mia04-vis så kommer det att komma något fånigt försvar om att misstag inte är val, att du borde kanske ha medalj för att ha visat vilket svin han var och att allt egentligen är syrrans fel som lämnade er två ensamma när ni hade druckit. Alla vet ju vad som kan hända när alkohol är inblandat så egentligen borde ju skulden ligga på syrran *ironisk i sista meningen*. 
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-24 23:10:04 följande:
    Det var ett misstag att knulla med honom?.

Eh, att önska något sådant visar väl att du är en barnrumpa men det visste vi ju redan?

Hon har sårat mig med alla ord hon har kallat mig + misshandeln.
    Varför har du inte anmält misshandeln din syster utsatt dig för om den nu var så illa? 
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-29 22:32:14 följande:
    Bara du som tycker det
    Nej, alla i hela tråden utom du anser att man är ett svin om man ligger med syrrans kille. Den enda som inte anser det är du eftersom du tycker att det ligger på honom, att han var svinet. 
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-08-02 12:53:35 följande:

Eh, varför är det värre vad jag gjorde? Är väl isåfall lika fel som hans?

Förstår du inte varför ditt val att knulla syrran kille är värre? Du är hennes syster! Ni är släkt! Det är svårare att ha noll kontakt med dig än med exet! Exet kan hon stryka ur sitt liv utan problem, behöver aldrig mer ha kontakt. Dig finns risken att behöva möta vid släktträffar, hemma hos föräldrarna etc även om hon skulle stryka dig ut sitt liv.

Så, Förstår du verkligen inte varför ditt svek är större än hans?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-08-29 23:47:33 följande:

Någon som har en opinion om när det är okej att dejta och ligga med syrrans exkille? En månad. Ett år. Aldrig. 

Om man är intresserad av syrrans/kompisens ex så stämmer man av med dem först om det är ok. Som regel är svaret oftast "When hell freezes over" att bli ihop med syrrans/kompisens ex.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-08-31 00:06:42 följande:
    Ja, jag håller nog med. Men inbillar mig dock det finns ett bäst-efter-datum. En slags tidsangivelse, i vilken relationerna till syrrans/kompisens ex anses mer okej och killarna blir till lovliga byten no matter what. Sådana är emellertid knappast omständigheterna för TS som tutar och kör utan systerns samtycke och/eller oavsett syskonets aktiva parrelation med killen eller inte. 
    Absolut kan det finnas ett "bäst-efter", därav att man tar upp det med berörd part (syster/vän) innan man eventuellt går efter dennes ex.
  • Anonym (Varför?)
    molly50 skrev 2024-08-31 11:34:06 följande:
    Kanske inte om ens vän eller syskon fortfarande har känslor kvar för exet.
    Eller om det varit ett dåligt uppbrott. 
Svar på tråden Har legat med min systers kille