• Lynx123

Olika åsikter om uppfostran

Aldrig, aldrig, ALDRIG hot eller våld!!! Om din man tycker det så ska han inte ha med barnen att göra.

• Lynx123
    Anonym (Cece) skrev 2024-06-06 00:34:23 följande:

Tack för era svar!   Min mans farmor var svensk,  född på 20-30 talet.   Jag hann inte träffa henne, eftersom hon gick bort flera år innan jag och min man träffades.   Men vad jag fått höra så var hon inte särskilt trevlig.   Farfar var också sträng, minst sagt, men han gick bort rätt tidigt, så min man har inte så mycket minnen och inflytande från honom. 
    Vår kommun har föräldrakurs, men det är tyvärr så fullbelagt att de inte ens tar emot ansökan. 

Det förklarar din mans sneda uppfattning om barnuppfostran men är samtidigt ingen ursäkt. Ni får gå till en barnpsykolog istället, och den personen kan säkert rekommendera bra litteratur som ni kan läsa och prata om tillsammans. Din man kommer lära sig mycket och era barn kommar aldrig bli utsatta för hot eller våld i någon form.
  • Lynx123
    Anonym (Cece) skrev 2024-06-07 02:24:44 följande:

Tack för era svar och för att ni inte dömer mig som mamma i detta.
    Han slår inte barnen, men kan nypa eller knuffa till dom ibland när de vägrar lyssna.    Hans beteende hjälper inte ett dugg,  de fortsätter gallskrika, spottas och bråka.
    Vi turas om att ta barnen på egentid en och en, och då är de helt underbara.    Men det är mycket svartsjuka och avundsjuka dem emellan,  så det är svårt att ta med ett barn och lämna de andra i raseriutbrott i hallen för att de inte får följa med. 

Alltså utövar han våld mot barnen. Det här måste ni verkligen båda ta tag i, men om han inte är villig så måste du avlägsna barnen. Att han redan har utövat både fysiskt och psykiskt våld mot dem innebär inte nödvändigtvis att barnen är traumatiserade för livet om det hela upphör NU. Spelar ingen roll om de är svartsjuka eller inte, med en far som gör dem illa kommer de bara må sämre. Önskar dig allt gott. Förstår att det är jobbigt men samtidigt är ju det här helt oacceptabelt.
Svar på tråden Olika åsikter om uppfostran