Olika åsikter om uppfostran
Aldrig, aldrig, ALDRIG hot eller våld!!! Om din man tycker det så ska han inte ha med barnen att göra.
Aldrig, aldrig, ALDRIG hot eller våld!!! Om din man tycker det så ska han inte ha med barnen att göra.
Tack för era svar! Min mans farmor var svensk, född på 20-30 talet. Jag hann inte träffa henne, eftersom hon gick bort flera år innan jag och min man träffades. Men vad jag fått höra så var hon inte särskilt trevlig. Farfar var också sträng, minst sagt, men han gick bort rätt tidigt, så min man har inte så mycket minnen och inflytande från honom.
Vår kommun har föräldrakurs, men det är tyvärr så fullbelagt att de inte ens tar emot ansökan.
Tack för era svar och för att ni inte dömer mig som mamma i detta.
Han slår inte barnen, men kan nypa eller knuffa till dom ibland när de vägrar lyssna. Hans beteende hjälper inte ett dugg, de fortsätter gallskrika, spottas och bråka.
Vi turas om att ta barnen på egentid en och en, och då är de helt underbara. Men det är mycket svartsjuka och avundsjuka dem emellan, så det är svårt att ta med ett barn och lämna de andra i raseriutbrott i hallen för att de inte får följa med.