• Anonym

Olika åsikter om uppfostran

Jag var också väldigt ung när jag fick mitt första barn, han var mycket hos sin mormor när han växte upp... min mor var född 1930 och hade inga elakheter i sin del av min sons uppfostran.
    Denna son är idag 40 år gammal.

Det där låter som något från 1800-talet!
    Eller kommer din man från någon annan kultur?

• Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2024-06-06 09:10:47 följande:

Oj det där är allt annat än ok, du måste ju sätta ner foten mot din man!! Helt oacceptabelt. Om kommunen har fullt så kolla om soc kan erbjuda någon sorts stödsamtal för föräldrarollen?

Han behöver också som flera påpekat bearbeta sin uppväxt. Det där har noll och intet med generationer att göra, min mamma var 1925 och min pappa var ännu äldre och jag har haft en varm och kärleksfull uppväxt.

Njaaa...

Att blanda in soc frivilligt i sitt liv skulle jag verkligen inte rekommendera då det kan bli åratal av förföljelse som påföljd.

Sedan, alla behöver inte gräva i saker som varit jobbigt eller svårt i dåtid. För en del är det bättre att låta det vara i det förflutna. Jag är själv en person med ett rent helvete i bagaget, har ibland fått höra att jag "behöver prata om det" men nej, det behöver jag verkligen inte. Det ligger bäst där det ligger, i det förlutna.

Märkligt att folk tror att alla är stöpta i samma form.
  • Anonym
    Anonym (JB) skrev 2024-06-06 17:51:37 följande:

Hur sjuk är man inte om man är elak mot sina barn?! Skrikandes

Är nog dessvärre vanligare än man tror.
    En barndomskompis fick mycket rejält stryk av sin pappa, hon sov i ett gammalt ödehus ibland när hon inte vågade gå hem.
Svar på tråden Olika åsikter om uppfostran